Náklady na celou stavbu včetně technologií se podle původních plánů měly pohybovat nad hranicí miliardy korun. Z dopravního centra bude řízen provoz v metropoli, včetně tunelového komplexu Blanka.
Pražský magistrát nakonec smlouvu uzavře se Sdružením VCES – MODOS. Původně vybrané Sdružení pro Malovanku mělo dlouho plánovaný dispečink postavit za 477 mil. Kč. Vítěz soutěže i firma, která skončila druhá, podle podkladů pro radu „odmítli součinnost při uzavírání smlouvy“. Výběr vítěze totiž provázely průtahy. Rada s výběrem měsíce otálela.
V roce 2012 tehdejší vedení Prahy vypsalo dvě soutěže, na stavbu a technologie, za 1,1 miliardy korun bez DPH. Nikdy je ale neukončilo. Pozdější politická reprezentace v čele s TOP 09 totiž zjistila, že na nákladnou stavbu nenajde v rozpočtu peníze. Vznikl tak problém, odkud řídit tunel Blanka, který se má po odkladech otevřít letos v září. Praha kvůli tomu vloni narychlo a provizorně dovybavila stávající dispečinky.
K diskusi o tom, zda město operační středisko potřebuje či nikoli, se radní vrátili na začátku letošního roku. V lednu rozhodnutí odložili. „Chceme zjistit, nakolik je taková stavba nezbytná,“ řekl tehdy náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). V květnu se rozhodli, že se stavět bude. O zhruba tři měsíce později usnesení změnili.
Operační středisko vznikne nad ústím Strahovského tunelu v místech, kde se napojuje severozápadní část městského okruhu, jehož součástí je i tunel Blanka. Proti železobetonové stavbě se v minulosti opakovaně postavili místní obyvatelé. Doufali, že v místě zůstane zelená plocha.
Do budovy by se měly přesunout mimo jiné dopravní dispečink, který je v současnosti v ulici Na Bojišti a na Strahově, a dispečerská pracoviště policie, strážníků, hasičů a záchranné služby. V objektu by rovněž bylo záložní datové úložiště pražského magistrátu, sídlo Technické správy komunikací a centrum krizového řízení.
Doplněno Stavbaweb:
Autorem studie i projektové dokumentace je společnost SATRA
Multifunkční operační středisko Malovanka bude integrovaným centrem řízení dopravy a vybavenosti komunikací a tunelů situované v prostoru severně od Bělohorské ulice mezi hotelem Pyramida a ulicí Na Malovance. Nachází se nad rozestavěným objektem garáží nad severním výjezdem ze Strahovského tunelu. Do střediska bude přestěhováno řídící středisko sídlící dosud v ulici Na Bojišti. Jedná se o železobetonový monolitický sloupový skelet dispozičně a konstrukčně rozdělený na dvě části. V části A jsou umístěny sály ústředen Technické správy komunikací, středisko odboru krizového řízení MHMP a standardní administrativní a sociální prostory. V části B bude podzemní parkoviště a technologie dieselagregátu. Plášť objektu bude řešen jako hliníkový prosklený systém se zateplenou železobetonovou konstrukcí. Výstavbou objektu dojde k integraci řízení dopravy a vybavenosti komunikací a tunelů, zvýšení plynulosti a bezpečnosti všech druhů dopravy, integraci složek, které se podílejí na činnostech souvisejících s řízením dopravy za běžného provozu i mimořádných situacích a vytvoření potřebných prostorových nároků a podpůrných technologií pro další dokončované stavby sítě hlavních komunikací i telematických dopravních systémů v Praze.
zdroj: SATRA
Související články:
Dopravní operační centrum Malovanka 14.5.2015
Dopravní operační centrum Malovanka 14.5.2015
Jak jedná samospráva:
V lednu rozhodnutí odložili. V květnu se rozhodli, že se stavět bude. O zhruba tři měsíce později usnesení změnili.
Jak byla vybrána společnost satra? Proč neproběhla standardní architektonická soutěže a proč se nad tím nikdo nepozastaví?