(ČTK) – V Praze nakonec vznikne operační dopravní centrum Malovanka, ze kterého
bude řízen provoz v metropoli, včetně tunelového komplexu Blanka.
Pražští radní po letech odkladů vybrali vítěze tendru na stavbu, Sdružení pro Malovanku v čele s firmou IMOS Brno a.s.
Několik let diskutovaná zakázka vyjde na 478 miliónů korun, zjistila
ČTK. Náklady na celou stavbu včetně technologií by se podle původních
plánů měly pohybovat nad hranicí miliardy korun.
V roce 2012 Praha vypsala dvě soutěže, na stavbu a technologie, za
1,1 miliardy korun bez DPH. Nikdy je ale neukončila. Pozdější politická
reprezentace v čele s TOP 09 totiž zjistila, že na nákladnou stavbu nenajde v rozpočtu
peníze. Vznikl tak problém, odkud řídit tunelový komplex Blanka, který
se má po odkladech otevřít letos v září. Praha kvůli tomu vloni narychlo
dovybavila stávající dispečinky. Jde ale o provizorní řešení.
K diskusi o tom, zda město operační středisko potřebuje či nikoli, se
radní vrátili na začátku letošního roku. V lednu rozhodnutí odložili. „Chceme zjistit, nakolik je taková stavba nezbytná,“ řekl tehdy náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Operační středisko vznikne nad ústím Strahovského tunelu v místech,
kde se napojuje severozápadní část městského okruhu, jehož součástí je
tunel Blanka. Proti železobetonové stavbě se v minulosti opakovaně
postavili místní obyvatelé. Doufali, že v místě zůstane zelená plocha.
Do budovy by se měly přesunout mimo jiné dopravní dispečink, který je
v současnosti v ulici Na Bojišti a na Strahově, a dispečerská
pracoviště policie, strážníků, hasičů a záchranné služby. V objektu by
rovněž bylo záložní datové úložiště pražského magistrátu, sídlo
Technické správy komunikací a centrum krizového řízení.
Doplněno Stavbaweb:
Autorem studie i projektové dokumentace je společnost SATRA
Multifunkční operační středisko Malovanka bude integrovaným centrem řízení dopravy a vybavenosti komunikací a tunelů situované v prostoru severně od Bělohorské ulice mezi hotelem Pyramida a ulicí Na Malovance. Nachází se nad rozestavěným objektem garáží nad severním výjezdem ze Strahovského tunelu. Do střediska bude přestěhováno řídící středisko sídlící dosud v ulici Na Bojišti. Jedná se o železobetonový monolitický sloupový skelet dispozičně a konstrukčně rozdělený na dvě části. V části A jsou umístěny sály ústředen Technické správy komunikací, středisko odboru krizového řízení MHMP a standardní administrativní a sociální prostory. V části B bude podzemní parkoviště a technologie dieselagregátu. Plášť objektu bude řešen jako hliníkový prosklený systém se zateplenou železobetonovou konstrukcí. Výstavbou objektu dojde k integraci řízení dopravy a vybavenosti komunikací a tunelů, zvýšení plynulosti a bezpečnosti všech druhů dopravy, integraci složek, které se podílejí na činnostech souvisejících s řízením dopravy za běžného provozu i mimořádných situacích a vytvoření potřebných prostorových nároků a podpůrných technologií pro další dokončované stavby sítě hlavních komunikací i telematických dopravních systémů v Praze.
PRIMA, velmi dobré a chytré a účelné.....
To tě vůbec obdivuju že jsi do toho šel i takhle "ručně-stručně" :D Já ten kalkulátor využil hned na prvou,…
Je to úchvatné.
A když berou tak utíkej ? :D Hele kdybych měl teď stavět dům tak se jistě chopím těhlech akcí různych.…
Málokdo o tom ví nebo spíše tomu nevěří. I když nechápu proč. Vždyť když ti dávají tak ber :D