Dopravní stavbou roku 2006 se stala nová trať mezi Zábřehem na Moravě a Krasíkovem. Výsledky soutěže, kterou každoročně vyhlašuje ministerstvo dopravy a Státní fond dopravní infrastruktury, oznámila odborná porota na slavnostním večeru v pražském domě U Hybernů.
Zhruba patnáctikilometrový úsek nové železnice, který stál více než čtyři miliardy korun, zhotovilo sdružení firem Subterra, Metrostav a Stavby silnic a železnic. Dvě třetiny nákladů hradily evropské fondy. Nová trať je součástí odbočné větve tzv. druhého koridoru, který vede ze severu Moravy na jih do Vídně.
Jako druhou nejpovedenější dopravní stavbu porota ocenila tunel Panenská na dálnici D8 do severních Čech, který je s více než dvěma kilometry nejdelším tunelem české dálniční sítě. Třetí nejlepší stavbou je část rychlostní silnice R48 mezi obcemi Dobrá a Tošanovice na Ostravsku.
V porotě soutěže zasedají zástupci ministerstva dopravy, fondu dopravy, odborníci z dopravních vysokých škol nebo architekti. Mimo jiné se hodnotí význam stavby pro bezpečnost dopravy nebo začlenění stavby do okolního prostředí. K minulým vítězům patří například Terminál č. 2 na pražském letišti nebo silniční obchvat Ostrova nad Ohří.
Zdroj: Zpráva ČTK, 15. listopadu 2007
I když tomu říkají mobiliář, tak bych přála nám všem, aby měl výsledek stejné kvality, jako svého času dostavby od…
Připadá mi to, jako ba tahle dispozice nepočítala s dětmi. Všechny ložnice (tedy i dětské pokoje) jsou hned u vchodu,…
Proč by Správu železnic měla zajímat rekreace Pražanů?
Přemístění mostní konstrukce přece nejde srovnávat s destrukcí budov. Ta konstrukce zůstane zachovaná a dokonce bude i dál sloužit svému…
Velmi pěkné ale pro člověka pracujícího rukama nedostupné.