Dopravní terminál zahrnuje úpravu celého prostranství před vlakovým nádražím.
Investor: Karlovarský kraj
Architekt: Atelier designu a architektury Ing.arch. Patrik Kotas
Projektant: OBERMEYER Albis-Stavoplan, spol.s r.o.
V Mariánských Lázních začala stavba dopravního terminálu
Mariánské Lázně (Chebsko – ČTK) – V Mariánských Lázních začala stavba dopravního terminálu za 75 milionů korun. Pohodlně propojí vlakové nádraží a autobusové zastávky před ním. Protože jde o vstupní bránu do lázeňského města, bude tomu odpovídat i jeho vzhled připomínající kolonádu, řekl náměstek hejtmana Karlovarského kraje Petr Navrátil (ČSSD).
Dopravní terminál zahrnuje úpravu celého prostranství před vlakovým nádražím. Vznikne zde šest nových zastávek pro příměstskou dopravu a centrální stání pro městskou hromadnou dopravu. Nově stavaři vybudují 61 parkovacích míst. Umožní to snadný příjezd autem k nádraží a pokračování veřejnou dopravou nebo třeba na kole, protože na nádraží funguje od letoška i půjčovna kol.
Z celkových 75 milionů korun získal kraj, který je investorem stavby, 85 procent financí z Evropské unie z Regionálního operačního programu. Zbytek je spoluúčast státu a kraje. Město se ke stavbě připojí úpravou okolí terminálu, vybudováním veřejného osvětlení nebo zeleně.
Karlovarský kraj připravil projekt tří terminálů. Prvním byl terminál v Sokolově, který je v plném provozu od září, navazuje stavba mariánskolázeňského terminálu a posledním bude terminál v Chebu. Začátek jeho stavby se odsunul kvůli odvolání jednoho z účastníků výběrového řízení. Podle Navrátila nyní probíhá druhé kolo výběru dodavatele a pokud nenastanou nové problémy, mohlo by se stavbou začít v lednu příštího roku.
Doplněno Stavbaweb:
Podrobne informace o projektu naleznete zde.
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…
Za zbourání a přesunutí kulturní památky a zničení panoramatu s Vyšehradem chráněným Unescem, by SŽ měla být potrestána.