Uherský Brod připravuje výstavbu dopravního terminálu od roku 2007, kdy vznikly první architektonické studie, které se zabývaly budoucí podobou prostoru u vlakového nádraží. V letech 2009 a 2010 pak město jako první etapu budoucího terminálu vybudovalo most s přístupovou lávkou pro pěší za zhruba 45 milionů korun. Zahájení přípravných prací na výběrová řízení na jeho druhou etapu radnice plánuje na květen. Terminál by měl být hotov v září 2014.
Autorem projektu dopravního terminálu v Uherském Brodě je S-projekt plus, a. s. (doplněno Stavbaweb).
Uherský Brod postaví dopravní terminál za 140 milionů korun
Uherský Brod (Uherskohradišťsko) 27. dubna (ČTK) – Uherský Brod postaví dopravní terminál, jehož cílem je integrace veřejné dopravy ve městě u nynější železniční stanice. Náklady na jeho vybudování činí včetně DPH téměř 140 milionů korun, přes 109 milionů ale uhradí dotace z Programu švýcarsko-české spolupráce na snížení hospodářských a sociálních rozdílů v rozšířené EU. Termín zahájení prací se předpokládá na začátku roku 2013, řekl dnes novinářům starosta Patrik Kunčar (KDU-ČSL).
Po dokončení terminálu bude u vlakového nádraží integrována železniční a autobusová doprava na společném nástupišti s kapacitou 12 stání pro autobusy a jedním pro vlakovou dopravu. Nástupiště budou bezbariérově propojena se stávajícími železničními perony. Před odbavovací budovou pak vznikne klidová zóna pro cestující. Projekt zahrnuje také vybudování dostatečného počtu parkovacích míst, aby měli například cestující z okolních obcí kam odstavit svá vozidla a dále mohli pokračovat vlakem.
Součástí projektu je také modernizace stávající odbavovací budovy Českých drah, kde budou zajištěny služby pro cestující včetně informačního servisu. Na nákladech se částkou 38,2 milionu korun podílí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která je partnerem projektu. Celkem 101,6 milionu připadá na město. Ze zmíněné dotace radnice obdrží 82,2 milionu a SŽDC 27,1 milionu Kč. Městskou kasu tak bude vybudování terminálu stát 19,4 milionu korun. Dalších více než 11 milionů korun investují do opravy své budovy České dráhy.
Doplněno Stavbaweb:
Projekt „DOPRAVNÍ TERMINÁL UHERSKÝ BROD“ je rozdělen do dvou základních etap:
I.ETAPA
V rámci této etapy bylo navrženo vybudování přístupové lávky, která odvádí veškerou pěší a část cyklodopravy z prostoru přednádražního a současně bezbariérově spojuje obě části města rozdělené železničním kolejovým prostorem. Výsledkem etapy je oddělení pěších tras od silniční resp. motorové dopravy osobní i veřejné. Tato etapa byla dokončena v roce 2010.
II.ETAPA
Tato etapa spočívá ve vybudování průběžných nástupišť pro veřejnou autobusovou dopravu v těsném sousedství železniční nádražní budovy a komplexní dobudování zázemí přestupního uzlu. Tato fáze zahrnuje modernizaci nádražní budovy na společnou odbavovací a informační základnu pro všechny druhy veřejné dopravy. Na toto navazuje integrace železnice tak, aby byl zajištěn bezkolizní přechod mezi nástupišti autobusů i železnice. Ve stejné niveletě bude upraven přednádražní prostor navazující na přístupovou lávku. Do prostoru vedle autobusových nástupišť a výpravní budovy budou umístěna parkovací místa P+R, K+R, B+R a nové plochy veřejné zeleně.
(zdroj: České dráhy.cz)
Je to fakt skvělý nápad :-) A jednoznačně se hodí při výběru kvalitního materiálu.
Zajímavé řešení s využitím kombinace cihel a hliníku, které nejen dobře vypadá, ale i plní praktické funkce, jako je regulace…
Jinak celkem uvažuji i já o jeho koupě protože není nikde psáno že je to jenom na stavbu nového domu.…
Skvélé řešení pro moderní bydlení! Kombinace černé fasády s chytrými pasivními chladicími technologiemi je odvážný, ale funkční krok.
Tento projekt je skvělým příkladem toho, jak lze kombinovat estetiku s energetickou efektivitou a udržitelností. Supr!