Obnovy se dočkal vnější vzhled i interiér budovy.
České dráhy zrekonstruovaly výpravní budovu na nádraží v pražských Vršovicích za 50 milionů korun. Rekonstrukce zchátralé budovy z 19. století se uskutečnila ve třech etapách od roku 2002; obnovený objekt byl slavnostně otevřen dnes dopoledne. Oznámily to České dráhy v tiskové zprávě.
Obnovy se dočkal vnější vzhled i interiér budovy. Kromě modernějšího zázemí pro cestující a zaměstnance drah bylo cílem rekonstrukce také vrátit budově původní historizující neoklasicistní vzhled. „Bylo potřeba strhnout pozdější přístavby, opravit střechu a vyměnit okna i dveře. Obnovili jsme také fasádu a přístřešek nad prvním nástupištěm,“ uvedl ředitel regionální správy majetku drah v Praze Jan Skalický.
Budova vršovického nádraží byla postavena v roce 1872, k další úpravě a rozšíření pak došlo v roce 1899. Donedávna jedno z nezchátralejších nádraží v Praze patří mezi pětici nejvytíženějších železničních stanic v hlavním městě a je důležitou součástí systému pražské integrované dopravy.
Obnova čeká i další pražská nádraží, například Smíchov, Masarykovo nádraží nebo Holešovice. Ta budou dráhy opravovat společně s developery, kteří chtějí území stanic využít pro výstavbu komerčních prostor a bytů. Rekonstrukce se uskutečňuje také na Hlavním nádraží. Za následný třicetiletý pronájem ho opravuje italská firma Grandi Stazioni.
Zdroj: Zpráva ČTK 10.10.2008
Doplněno Stavbaweb:
Další fotografie zrekonstruované hlavní budovy naleznete zde.
Dobové obrázky odbavovací haly ještě před zbouráním naleznete zde.
Ta doživotní záruka, to už je něco! Super! A dům je nádherný!
Bazén, knihovna, kuchyně, ateliéry, venkovní hřiště?
Jediný s inovativní fasádou.
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…