O bezmála 10 miliónů čtverečních metrů v nových obchodních centrech se má do konce roku 2016 rozrůst evropský trh nemovitostí. Předpověď vydala v souvislosti se zahájením největšího retailového veletrhu MAPIC v Cannes mezinárodní poradenská společnost DTZ. Podle jejích analytiků jde o novou vlnu aktivity developerských společností, která je nejvíce patrná zejména v Turecku, ale rovněž ve Francii a ve Velké Británii.
Pokud budou realizovány všechny projekty, významně se rozroste aktuální bilance nových obchodních center v Evropě čítající 123 miliónů čtverečných metrů v 4800 projektech. Developery maloobchodních projektů povzbuzuje i zájem investorů. Ti od začátku roku jen v Evropě nakoupili obchodní centra nebo retail parky za 32 miliard EUR, což značí 47% nárůst v porovnání se stejným obdobím v předchozím roce. Nejvíce realitních transakcí v segmentu retailu dosud proběhlo v Německu a ve Velké Británii, ačkoliv rapidní nárůst převodů obchodních center vykazuje i jižní Evropa.
Podle DTZ dosáhne letos investiční objem do retailu celkových 51 miliard EUR. V roce 2015 to má být dokonce 61 miliard EUR. Podle Adriana Powella, vedoucího oddělení retail v DTZ, jsou maloobchodní nemovitosti pro investory trvalou zárukou vysokých výnosů. „I s ohledem na tento fakt svádí investoři o kvalitní nákupní centra především ve Velké Británii doslova boj. A tento stav bude trvat i nadále,“ dodává Adrian Powell.
tisková zpráva
Je to moc krásný projekt :-) A ten důraz na orientaci místností podle světových stran..To dělá v každodenním životě obrovský…
Musím potvrdit..žádná plíseň, žádné tepelné mosty. Funguje skvěle!
Projekt pana Vostrackého sleduju už delší dobu, má opravdu cit pro funkční a zároveň estetické stavby. Tahle není výjimkou.
Takhle má vypadat spolupráce mezi architektem a investorem. Je fajn vidět, že to může fungovat i bez zbytečných komplikací.
Zkušenosti s HELUZ zdivem máme taky pozitivní. Oceňuju, že není potřeba další zateplení. Jednoduchost a efektivita v jednom.