Se Zdeňkem
Brichem, viceprezidentem divize lepidel společnosti Henkel, hovoříme o nových
perspektivách značky Ceresit u nás i ve světě.
Společnost Henkel, která byla založena v roce
1876, úspěšně působí po celém světě v řadě oblastí. Má vedoucí postavení na
globálním trhu, a to jak ve spotřebitelské oblasti, tak i v průmyslové. Značka
Ceresit je jednou z nejznámějších značek divize lepidel a technologií
společnosti Henkel a jednou z nejuznávanějších na středo- a východoevropských
trzích. Na otázky ohledně směřování a cílů značky Ceresit odpovídal Zdeněk
Brich, viceprezident divize lepidel společnosti Henkel.
Jak Ceresit splní
rostoucí očekávání stavebního trhu?
V roce 2017 si připomene Ceresit, klíčová
značka v oblasti stavební chemie, své 112. výročí. Od počátku 20. století poskytuje
Ceresit pokročilá řešení pro stavby
na celém světě. Jen pro zajímavost jsme dohledali, v jakém stavu jsou
objekty v Liverpoolu, postavené kolem roku 1910, nebo budova pošty
v Bombaji z roku 1913. Všechny stále poskytují své služby. Naším cílem je
pokračovat v této tradici dlouhodobé kvality s nejnovějšími
produktovými inovacemi jako například jako CM17, špičkové flexibilní lepidlo se zvýšenou adhezí nebo CE 40, flexibilní
spárovací hmota založená na technologii „Silica Active“. S těmi
nejlepšími produkty ve svém portfoliu je Ceresit vedoucí značkou v regionu
střední a východní Evropy.
Existují nějaké
nové výzvy pro Ceresit?
Když přemýšlíme o budoucnosti, tak nás napadají
dva zásadní strategické cíle – vzdělání a efektivní komunikace s profesionály. S neustále
se zlepšujícími stavebními technologiemi je zásadní investice do odborného
školení. Abychom nabízeli stále
aktuální a atraktivní školení, budeme pokračovat ve standardizaci a
digitalizaci. Budeme usilovat o
co nejsnadnější přístup k technickým poznatkům. Aby naše produkty a
systémy byly aplikovány na současné úrovni, nabízíme pravidelné doškolování a
semináře. V posledních dvaceti letech jsme jenom ve střední a východní
Evropě proškolili více než 100.000 řemeslníků. Prostřednictvím digitální formy chceme
toto číslo znásobit!
Jaká bude
příští rok vaše obchodní strategie a strategie pro značky?
Značka Ceresit byla, je i nadále bude hlavní strategickou platformou
v oblasti stavebních materiálů společnosti Henkel. Plánujeme další
posilování naší vedoucí pozice ve střední a východní Evropě, kde je tato značka
již dobře známá a respektovaná. Máme také v plánu další rozvoj značky Ceresit
na rozvíjejících se trzích, jako například Blízký východ, Asie a střední Amerika,
ale rozhodli jsme se, že se již nebudeme zaměřovat na stagnující západoevropské
země. Společnost BASF, nový nabyvatel značky Thomsit, bude v oblasti
obkladů a hydroizolací smět po určitou dobu taktéž využívat ochrannou známku Ceresit
na západoevropském trhu. Společnost Henkel se tak bude moci plně soustředit na
další posilování a rozšiřování značky Ceresit na atraktivních trzích, mezi něž
Českou republiku jednoznačně počítáme. Věříme, že pozitiva z toho
vyplývající, v brzké době pozitivně ocení i naši zákazníci v Čechách.
Za rozhovor
poděkoval Peter Šovčík














Hodně mě překvapilo, že je v areálu Pražského hrad tahle zanedbaný dvorek. Na leteckých snímcích to vypadá líp, jako že…
Díky za odkaz, opravdu zajímavý projekt! Rekonstrukce za plného provozu je vždycky náročná, a je skvělé vidět, jak se to…
Ano, továrna v Pardubicích je velmi zajímavá. Kromě jiného rekonstrukce probíhala za plného provozu. Přikládám odkaz na celou stavbu, je…
V rámci Prahy jde o jednu z nejhlučnějších lokalit, které lze v centru najít. ideální pro drahé kanceláře a bydlení.…
Nejvíce mě oslovila stavba – Továrna v Pardubicích, a myslel jsem to spíše designově, že se mi některé ty stavby…