Brněnský architektonický manuál, SIGNAL festival a Jiří Macek a Jana
Zielinski z Designbloku spolu s Moravskou galerií připravili pro
Festival RE:PUBLIKA program zaměřený na design a architekturu.
Vystavovat se bude výstaviště, to nejlepší ze současného českého designu
(Velčovský, Koldová atd.), STANDARTA Krištofa Kintery i světelné
instalace.
BAM – Architektonický manuál Výstaviště Brno 1928–2018
Vystavujeme výstaviště, které bývá hostitelem veletrhů a výstav, ale nebývá samo vystavováno
výstava Adolf Loos & Viktor Bauer, „Ukážeme jedinou
veřejně přístupnou, zachovanou realizaci světoznámého architekta Adolfa
Loose v jeho rodném městě – interiér Bauerova zámečku.“
PechaKucha Night Brno #22 > Manuál Výstaviště Brno.
Více ZDE.
Avant Garde – to nejlepší ze současného českého designu i krátké ohlédnutí zpět
V současné jednoduché architektuře pavilonu G1 na brněnském výstavišti vyroste Svobodné město.
Skulpturální architektura H3T, která vytvoří základ pro výstavní
koncept, jenž se zabývá naší blízkou budoucností a tím, co může design
do této budoucnosti přinést.
Více ZDE.
STANDARTA
Krištof Kintera připravuje Festivalu
RE:PUBLIKA zcela novou venkovní instalaci na míru. Pracuje s větrem
generovaným výkonnými turbínami namířenými na stožáry s vlajkami.
Světelné instalace, jedna audiovizuální
Pro brněnskou událost vybrali kurátoři SIGNAL festivalu japonského umělce Yasuhira Chidu a umělecké studio Hyperbinary.
_______________
Festival RE:PUBLIKA
26/5-17/6/2018
Výstaviště Brno
Vstup do areálu zdarma
Ne-Čt 9.00-21.00 (expozice zavírají ve 20.00)
Pá, So 9.00-23:00 (expozice zavírají ve 22.00)
_______________
Festival RE:PUBLIKA: STANDARTA
Krištofa Kintery, Avant Garde, světelné instalace a výstava výstaviště
V
sobotu 26. května začne na brněnském výstavišti Festival RE:PUBLIKA. Připomene sté výročí vzniku Československa a
devadesát let od otevření výstaviště. Důležitou součástí festivalu bude design
v mnoha podobách. Instalace Krištofa Kintery na míru festivalu, to
nejlepší ze současného designu a malé ohlédnutí zpět v rámci projektu
Avant Garde i speciální světelná show. A vystavovat se také bude samotné
výstaviště!
V současné jednoduché architektuře pavilonu G1 na brněnském
výstavišti vyroste Svobodné město.
Skulpturální architektura H3T, která vytvoří základ pro výstavní koncept, jenž se
zabývá naší blízkou budoucností a tím, co může design do této budoucnosti
přinést. V době, kdy téměř vše prochází lidskou rukou, která věci formuje a
přetváří, přichází autorský kolektiv s konceptem otevřeného, vlastně
provizorního města/struktury, které v sobě obsahuje náměstí s památníkem, chrám
i pěší zónu, ale přitom není žádnou architektonickou studií o budoucnosti. Je
rámcem přemýšlení a zážitků.
„Avant Garde znamená
dívat se dopředu. Ctít pokrok a nenechat se svazovat předsudky. Brněnská avantgarda
taková vždy byla, a proto jsme výstavu soudobého designu nazvali právě Avant
Garde,“ popisuje spolukurátorka projektu Jana Zielinski.
Do Svobodného
města budou zasazena díla
současných designérů, například Maxima Velčovského či Lucie Koldové, a část
výstavy připravená multimediálním umělcem Tomášem Svobodou ponese českou DNA
prostřednictvím mimořádných děl designu posledních 100 let.
Výstava, jejímiž kurátory jsou Ondřej Chrobák, Jan Press,
Jiří Macek a Jana Zielinski, je připravena ve spolupráci s Moravskou galerií a
bude doplněna speciálními projekcemi a venkovní instalací Krištofa Kintery.
STANDARTA
Krištof Kintera
připravuje Festivalu RE:PUBLIKA zcela novou venkovní instalaci na míru. Pracuje
s větrem generovaným výkonnými turbínami namířenými na stožáry s vlajkami.
Nejedná se však o standarty zemí a států, ale o prapory, které manifestují
důležité, morálně volní vlastnosti, které ve svém životě, chtě nechtě, musí
zpracovávat každý jednotlivec. Vlajky před důležitými budovami většinou
reprezentují země a jejich majestátné suverenity. Tentokrát prapory poháněné
umělým větrem, estetiky spíše domácí až punkové, nikoli reprezentativní,
poukazují na bazální lidské vlastnosti, které jsou v životě nakonec to
nejdůležitější.
Yasuhiro Chida a Hyperbinary
Festival RE:PUBLIKA ve spolupráci se SIGNAL festivalem
přinese také speciální světelné instalace. Pro brněnskou událost vybrali
kurátoři SIGNAL festivalu japonského umělce Yasuhira Chidu a umělecké studio
Hyperbinary.
Instalace japonského umělce Brocken 5. 2. vychází z jevu, kterému se říká brockenské
strašidlo nebo také horský přízrak. Tento přízrak se objevuje vysoko
v horách, kdy horolezec stojí zády ke slunci a dívá se z hřebene hory
do mlhy. Vznikne tak ohromně zvětšený stín pozorovatele obklopený duhou.
Interaktivní objekt, do kterého diváci vstupují, je protnut 60 000 děrami,
které vytvářejí iluzi, ve které má divák pocit, jako by letěl noční oblohou.
Umělecké
studio Hyperbinary zvolilo pro svůj projekt název Prospect, neboť jeho význam (vyhlídka, naděje, široký rozhled) se
váže k samotnému místu nejen formálně, ale také obsahově. Světelnou show
složenou ze 160 programovatelných LED světel chce vykročit do budoucnosti a
poskytnout divákům unikátní zážitek dialogu inteligentních moderních
technologií s funkcionalistickou architekturou. Instalace doplněná
originální hudební složkou rozsvítí věž výstaviště po tři víkendy.
Vystavujeme výstaviště!
Výstaviště bude po celou
dobu festivalu přístupné zdarma. Poznat areál umožní návštěvníkům pravidelné
komentované prohlídky Brněnského
architektonického manuálu, který představí výstaviště jako příklad moderní
architektury 20. let 20. století, kdy vznikaly první pavilony podle návrhu
takových architektů, jakými byli Josef Gočár nebo Bohuslav Fuchs.
BAM
připravil pro festival RE:PUBLIKA také výstavu Adolf Loos & Viktor Bauer. „Ukážeme jedinou veřejně
přístupnou, zachovanou realizaci světoznámého architekta Adolfa Loose v jeho
rodném městě – interiér Bauerova zámečku, který svým klasicistním vzhledem
kontrastuje s okolními pavilony. Na výstavě zde umístěné získají návštěvníci
představu o životě Bauerovy rodiny v sousedství nově budovaného areálu, pro
jehož stavbu byli nuceni městu Brnu v roce 1922 prodat své pozemky,“ zve na
výstavu Terezie Petišková, ředitelka Domu umění města Brna.
Na závěr festivalu se
uskuteční tematický večer v atraktivním formátu: PechaKucha Night Brno #22 >
Manuál Výstaviště Brno.
Více na www.republika2018.cz
#Brnoslavirepubliku
#PribehyFotek
Festival je pořádán v rámci projektu
Společné století
Statutární město Brno, pořadatel a finanční
podpora
Ministerstvo kultury ČR a Jihomoravský kraj,
finanční podpora
Česká televize, hlavní
mediální partner
tisková zpráva
HEZKÉ.....jen více takových rekonstrukcí.
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Dobry den,mate prosim jeste v nabidce ronde block? Dekuji Sindelarova
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…