Původní prostory pasáže a hlavně foodcourtu byly zastaralé a nenabízely návštěvníkům to, co by jim chtěl vlastník centra nabídnout. Původní řešení foodcourtu bylo dosti nešťastné a odráželo různé okolnosti jeho vzniku. Fakticky pouhým osazením typového mobiliáře do prostoru bez podhledu, bez jakéhokoliv náznaku strukturování prostoru, vznikla odbytová část bez adekvátní vazby na pasáž. Prostor byl temný a s malou viditelností, celkově působil depresivně.
Z důvodu pozitivní zkušenosti s naším architektonickým týmem na projektu Olympia Plzeň nás CPI napřímo oslovilo s žádostí o zpracování architektonické studie nového foodcourtu a my jsme se tohoto úkolu rádi chopili. Naším úkolem bylo navrhnout interiér, který bude pravým opakem původního. Zároveň jsme však měli stanovené striktní podmínky s ohledem na omezenou dobu existence budoucího foodcourtu (než bude povoleno, navrženo a zrealizováno rozšíření centra). Zadáním bylo navrhnout co nejrychleji, minimalizovat atypické prvky, ponechat stávající technologie, bez zásahu do PBŘ. Povolena byla pouze nová elektroinstalace pro nasvícení prostoru a maximalizace typového mobiliáře.
Prosvětlení prostoru
Záměrem návrhu bylo zejména prosvětlení prostoru, jeho rozčlenění do jednotlivých zón a celkové zpříjemnění posezeni klientů prostřednictvím uplatnění přírodních materiálů a tvarů. Cílem bylo nabídnout návštěvníkům širokou paletu druhů posezení. Hlavním prvkem centrálního prostoru je řada různobarevně čalouněných lavic obtékající prostor kolem sloupů a stěn. Pro zpříjemnění pobytu jsme do prostoru umístili množství zeleně.
Naší snahou bylo zároveň vytvořit příjemný prostor s novou osobitou charakteristikou, přitom s vazbou na osobitý design stávajícího objektu. Odbytovou část foodcourtu jsme rozšířili do pravidelného obdélníkového tvaru a členili na tři navazující funkční zóny: „Vstupní halu“ lákající návštěvníky svou otevřeností, „obytný prostor“ představující hlavní část foodcourtu a „salonek“ jako klidnější ukončující část.
Široká paleta posezení
Cílem bylo nabídnout návštěvníkům širokou paletu druhů posezení. Od tradičních stolků, křesílek, polstrovaných lavic až po barové sezení u podélných či kulatých stolů. V přední části se zároveň nachází stůl pro coworking a různá pracovní jednání. Hlavním prvkem centrálního prostoru je řada různobarevně čalouněných lavic obtékající prostor kolem sloupů a stěn. Samozřejmostí je umístění zásuvek pro dobíjení mobilních zařízení prakticky v celém prostoru foodcourtu. Pro zpříjemnění pobytu jsme do prostoru umístili množství zeleně. Fasáda nákupního centra se pak stala inspirací členění zelených pásů a vyvýšených opěráků lavic na stěnách v centrální zóně foodcourtu.
Pro dosažení intimní atmosféry a vhodných světelných podmínek jsme navrhli na část stropu a stěn prostorný prosvětlený lamelový obklad doplněný o závěsná svítidla, která dodaly prostoru lidské měřítko.
Při vstupu z pasáže jsme navrhli novou designovou stěnu s 3D obkladem, která je novou vizuální identitou foodcourtu v prostoru stávající pasáže.
Autorská zpráva
Autor: Ing. Josef Kříž, Ing. arch. Jana Pražáková – OBERMEYER HELIKA a.s.
Objednatel: CPI Jihlava Shopping, a.s.
Místo stavby: Citypark Jihlava
Datum realizace projektu: 11-12/2018
Datum realizace projektu: 11-12/2018
Datum realizace stavby: léto 2019
Realizované činnosti: architektonická studie, jednostupňová projektová
dokumentace
Zastavěná plocha: 370-400 m2
Foodcourt? Co tím, proboha, chtěl básník říct?