Ford Transit je již více než půl století synonymem užitkového
automobilu. Za tuto dobu prošel značným vývojem, na jehož konci je
čtveřice různě koncipovaných modelů, nabízených v téměř tisíci různých
provedení. Dokáže tak vyhovět v podstatě jakýmkoliv nárokům na přepravu
různého typu nákladu a v osobních verzích i různému počtu přepravovaných
osob. To vše s tradiční dlouhou životností, spolehlivostí a hospodárným
provozem.
Z
montážní linky továrny Langley v anglickém hrabství Berkshire sjel
první užitkový Ford Transit, který navázal na dvě předchozí řady
užitkových Fordů, 9. srpna 1965. Přišel s mírně americkým designem s
krátkou kapotou motoru a byl větší než tehdejší britské užitkové vozy.
Druhá generace následovala v roce 1978 a vyznačovala se prodlouženou
přídí a lepší aerodynamikou. Zcela nově pojatý Transit číslo tři
přichází na trh v roce 1986. Automobil, který si i v České republice
vybudoval vynikající pověst, přišel se zvětšenou karoserií a originálním
designem. Není divu, že tato ge- nerace vydržela i zásluhou několika
důkladných modernizací v prodeji až do nového tisíciletí, kdy jej
postupně začala nahrazovat čtvrtá generace, jež měla premiéru v roce
2000. Právě tato generace získala titul Mezinárodní dodávka roku 2001. V
roce 2002 rozšiřuje nabídku standardního provedení Transit menší model
Transit Connect, který naznačuje, jak se bude rodina modelů Transit
vyvíjet v budoucnu. Ford Transit páté generace ve větší míře navázal na
rozšíření předchozí generace.
V současnosti již není v nabídce jen dvojice modelů, ale hned čtyři.
Díky tomu má Ford jednu z nejširších nabídek užitkových vozů na
evropském trhu. Zatímco nejmenší Transit Courier měří méně než 4,2
metru, největší verze dvoutunového Transitu může mít až 6,7 metru a
objem nákladového prostoru až 15,1 metru krychlových. Všechny čtyři
modely Transit jsou navrženy tak, že jsou schopné se na daném půdorysu
přizpůsobit různým nárokům na objem či hmotnost nákladu a počet přepra-
vovaných osob.
Ford Transit
Ford Transit je největším a nejuniverzálněj- ším modelem z celé
rodiny Transit. Aktuální generace měla premiéru v roce 2014 a je to
první Transit, který se v rámci strategie One Ford prodává na trzích
celého světa, tedy poprvé také v USA. Pro tamní trh Transity vznikají v
Kansas City. Transit sází na svoji robustnost a snadnou obsluhu.
Nákladový prostor má pravidelný tvar, do něhož zasahují jen malé
podběhy kol. Ford se zaměřil na všechny detaily. Například úchytná oka v
nákladovém prostoru jsou připevněna na bocích a ne na podlaze, s
nákladem se tak snadněji manipuluje. Aby byl nový Transit schopen
uspokojit různé druhy používání, je k dispozici v mnoha provede- ních.
Verze pro menší užitelné zatížení mají napříč uložené motory a pohon
předních kol. Pro náročnější nasazení s častým převáže- ním těžkých
nákladů nebo při tažení přívěsů (až do hmotnosti 3500 kg) se lépe hodí
Transity s pohonem zadních kol. V horách či na kluzkém povrchu se zase
osvědčí pohon všech kol.
K dispozici je více než čtyři sta různých verzí Fordu Transit.
Nabízené jsou kombinace tří délek karoserií, dvě výšky střechy a čtyři
různé základní verze. Kromě dodávky Van s plechovými boky a posuvnými
dveřmi na bocích je připravena verze Kombi, která uveze až devět osob.
Mezi těmito provedeními jsou Kombi Van a DCiV (Double Cab in Van), které
uvezou až sedm osob a velké množství nákladu.
Ford model Transit vybavil mnoha kom- fortními a asistenčními
systémy, které nejsou v segmentu užitkových vozů obvyklé. Není třeba
zmiňovat například stabilizační systém nebo čelní a boční airbagy, ty
jsou standardem. Připraven je volant s ovládacími tlačítky, parkovací
asistent, ale například i multifunkční a komunikační systém, jehož
součástí je i systém nouzového volání. Právě tento systém je nabízen i
pro menší modely z rodiny Ford Transit.
Ford Transit Custom
Nová epocha Fordu Transit se začala rodit v roce 2012, kdy se po
téměř sedmi milionech prodaných kusech představil Transit Custom. Je to
takzvaný jednotunový Transit, který navazuje na menší verze Transitu
čtvrté generace. Automobil je nabízen s dvojicí délek karoserie (4972 a
5339 milimetrů). Objem nákladového prostoru se podle verze pohybuje od 6
do 8,3 m3. Připraveno je mnoho variant od čistě užitkové pro dvě nebo
tři osoby, přes provedení Kombi Van, v němž lze měnit poměr prostoru pro
zavazadla a posádku, a model Kombi, který nabízí až devět míst k
sezení. Ford připravil také čistě osobní verzi, jež se jmenuje Tourneo
Custom a patří k nejuniver- zálnějším velkoprostorovým vozům na trhu.
Transit Custom své posádce nabízí komfort odpovídající osobním vozům. To
platí také pro nabídku různých komfortních a bezpečnost- ních
asistenčních systémů.
Celková hmotnost Transitu Custom se pohybuje od 2500 kg do 3300 kg a
uveze podle verze až 1475 kg. Transit Custom je k dispozici se dvěma
výškami střechy. Standardní má vnitřní výšku nákladového prostoru 1382
mm, zvýšená je o 372 mm vyšší. V závislosti na typu motoru a celkové
přípustné hmotnosti může plně naložený Transit Custom táhnout přívěs až
do hmotnosti 2800 kg. Přední kola Fordu Transit Custom pohání
přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.2 TDCi s výkony 74 kW (100 k),
92kW(125k)a114kW(155k).
Ford Transit Connect
Ne vždy je potřeba maximální přepravní prostor. Jen o stupínek níže
pod modelem Transit Custom stojí Transit Connect, který se zásluhou
kompaktnějších rozměrů hodí do městského a příměstského provozu. Ford i v
tomto případě nabízí nadstandardní možnosti přizpůsobení požadavkům
jednotlivých zákazníků.
Proto je i Transit Connect k dispozici s dvojicí délek karoserie
(4418 a 4818 mm). Nechybí ani možnost zvolit jedno ze tří provedení –
čistě užitkový Van, Kombi schopné převážet až sedm osob a univerzální
Kombi Van , stojící mezi nimi. I v tomto případě nabídku rozšiřuje čistě
osobní provedení Tourneo Connect, které je připraveno poskytnout
vlastnosti prostorného rodinného velkoprostorového vozu.
Za druhou řadou sedadel nabízí standardní provedení nákladový prostor
přesahující jeden metr čtvereční, prodloužená verze poskytuje o půl
kubíku více. Vzhledem k velmi rozmanitému stylu používání jsou
připraveny jak zážehové, tak vznětové motory.
Ford Transit Courier
Jako městská rozvážková dodávka je navr- žen nejmenší z rodiny Fordů
Transit – Transit Courier. Je nejen nejobratnější, ale také se vyznačuje
nejnižší spotřebou paliva, která se pohybuje od 3,7 do 5,4 l/100 km.
Transit Courier je k dispozici v čistě užitkovém provedení Van s dvojicí
sedadel a náklado- vým prostorem přístupným třeba dvojicí posuvných
dveří s šířkou 453 mm. Vzadu jsou praktické asymetrické křídlové dveře s
úhlem otevření až 158 stupňů. Nabídku doplňuje také osobní verze
Tourneo Courier schopná pojmout až pět cestujících, kterým nabízí na
délce 4157 mm velkorysý vnitřní prostor.
Stejně jako ostatní modely Transit, i tento je navržen s důrazem na
dlouhou životnost při intenzivním způsobu používání. V jeho interiéru
nechybí ani množství úložných prostorů pro nejrůznější druhy pracovních
doplňků. Nákladový prostor má objem až 2,6 m3, k dispozici jsou tři
provedení přepážek oddělujících prostor pro náklad a cestující. Důmyslně
řešená je především drátěná verze. Její pravou polovinu lze po sklopení
sedadla spolujezdce vpředu otočit o devadesát stupňů směrem vpřed. Tím
vznikne prostor pro přepravu až 2500 mm dlouhých předmětů.
ZLATÝ ÚVĚR OD FORD CREDIT
Na oslavu 50. výročí modelu Transit připravil Ford speciální nabídku
financování – Zlatý úvěr. Na Ford Transit je v jeho rámci připravena
úroková sazba 2,99 %, zvýhodněné havarijní pojištění i pojištění
odpovědnosti a pojištění všech skel vozu až do výše 30 000 Kč. Zlatý
úvěr se dokáže přizpůsobit, zálohu lze volit v rozmezí od 20 do 60 % a
délku financování je možné nastavit od 24 do 60 měsíců.
www.zlatadodavka.cz
Příloha Ford Transit z časopisu Automobil v PDF.
Komerční prezentace‘
Je to úchvatné.
A když berou tak utíkej ? :D Hele kdybych měl teď stavět dům tak se jistě chopím těhlech akcí různych.…
Málokdo o tom ví nebo spíše tomu nevěří. I když nechápu proč. Vždyť když ti dávají tak ber :D
My jsme taky s nimi stavěli jsem velice rádi za to že náš projektant s tím byl ztotožněn a ještě…
Jo je tam toho hodně, mají supr akce, podle mně se to rozhodně oplatí na to mrknout nebo rovnou zaslat…