Přesně šest let od začátku projektu a čtyři roky po položení základního kamene byla slavnostně otevřena přístavba Muzea krásných umění v Bostonu.
Foster obnovil původní osovost muzea a znovu je otevřel směrem k parku Back Bay Fens, který navrhl Frederick Law Olmsted v roce 1877. Nové křídlo má 53 nových výstavních sálů a je v něm umístěna sbírka amerického umění.
Foster spolupracoval z bostonskou kanceláří Childs Bertman Tseckares. Společně pečlivě restaurovali a rozšířili jedno z nejlepších světových muzeí umění s cílem proměnit zážitky návštěvníků, otevřít budovu veřejnosti a uspořádat pět hlavních kolekcí muzea do soudržnějšího a lépe pochopitelného celku.
Muzeum bylo založeno roku 1870 a v letech 1906-1909 jeho budovu navrhl v neoklasickém stylu architekt Guy Lowell. Obnovením logiky původního schematu byla znovu obnovena centrální severojižní osa, obnoven hlavní vchod na jihu a znovu otevřen vchod severní. Ve středu osy je nové informační centrum, kde začíná také návštěvnický okruh.
Hned vedle je samonosná prosklená konstrukce, která byla vložena mezi dva hlavní pavilony budovy a tvoří tzv. Křídlo amerických umění. Čtyřpatrové křídlo významně zvětšuje výstavní prostor a umožňuje vystavit dalších 5000 uměleckých děl.
Tam, kde se potkávají střední budova nového křídla a osa hlavní budovy, je stávající nádvoří částečně zaskleno. Tím vzniká prostor pro návštěvníky, kavárnu či zvláštní akce. Odtud se vchází do dalších sbírek.
Okolí muzea bylo nově upraveno v duchu romantické tradice Olmstedovy.
Foster + Partners
Super minimalistická stavba jak zvenku tak zevnitř. Výborně využitý složitý pozemek "na křižovatce" obklíčený komunikacemi ze dvou stran. Projektanti i…
Krásná práce, je radost si to prohlížet :-).
Ta na náměstí bere pohled jen velmi mírně a velmi formalisticky. Pohled od třídy Jugoslávských partyzánů ukazuje výtvarnou bezmocnost v…
Že by tato stavba nějak respektoval okolí, velmi pochybuju. P.Engel se jistě obrací v hrobě. Vím, že je to dobrý…
Tak už nám zase UNESCO vyhrožuje a "ochránci" památek jásají, "Zachráníme" památku tím, že ji celou předěláme a její autenticita…