Mezinárodní veletrh bytového textilu a textilu pro veřejný sektor
(kanceláře, hotely a restaurace, nemocnice a interiéry dopravních prostředků)
Frankfurt nad Mohanem, 14.-17. ledna 2009
www.messefrankfurt.com
www.heimtextil.messefrankfurt.com
Segment ložního prádla a koupelnového textilu — počet obdržených registrací slibuje vysokou účast na veletrhu Heimtextil 2009
Hesla „Více čistoty“ a „Více stylu“ vzbuzují zájem evropských výrobců ložního prádla a jejich zákazníků
Heslo veletrhu Heimtextil pro sezónu 2009/2010 „Expext the Unexpected“ soustřeďuje nejnovější trendy do šesti hlavních témat
„Spojení světů“ — žádný jiný veletrh bytového a interiérového textilu nenaplňuje toto heslo více než Heimtextil ve Frankfurtu nad Mohanem. Právě pod tímto mottem bude společnost Messe Frankfurt pořádat 39. ročník této významné světové akce. S celkovým počtem přibližně 2 800 vystavovatelů ze všech koutů světa a 85 000 obchodních návštěvníků ze 124 zemí (v r. 2008) odráží veletrh textilní trh v celé jeho šíři. Proto jsou vyhlídky na příští konání veletrhu od 14. do 17. ledna 2009 více než dobré: „Veletrh Heimtextil nabízí návštěvníkům z oblasti obchodu, průmyslu, architektury a designu nejširší škálu současných textilií vhodných pro dekoraci interiéru. Zastupuje široké spektrum výrobců a nabízí nová i vyzkoušená řešení náročných úkolů, které dnešní trh přináší,“ říká Detlef Braun, člen představenstva společnosti Messe Frankfurt, na téma ohlasů z tohoto sektoru.
Hesla „Více čistoty“ a „Více stylu“ dokazují pestrost světových designů ložního prádla
Vyčlenění designérských produktů pod heslo „Více“ byla většinou vystavovatelů a návštěvníků velmi vřele přivítána, a proto bude pokračovat i v roce 2009. Expozice v halách 9.1 a 9.2 pod heslem „Více čistoty“ a „Více stylu“ představí luxusní bytový textil pro dekoraci „lože“, „koupele“ a „stolu“. „Více čistoty“ znamená klasické designy v menších sériích a své nové kolekce zde předvedou výrobci jako např. Schlossberg, Curt Bauer, Santens a Linum. Poprvé se veletrhu zúčastní dánská firma Tinta, německá společnost Lanui a firma AMR Internacional z Portugalska. Tinta, stejně jako portugalský výrobce koupelnového textilu, NaturaPura Iberica, klade důraz na ekologické materiály. Mezi vystavovatele, kteří se na veletrh opět vracejí, patří takoví renomovaní výrobci, jako je např. Busatti a Timas z Itálie, Hekkert & Van Der Leen International z Holandska a japonská společnost Fujishinkou, kteří veletrh považují za skvělé místo k předvedení svých speciálních marketingových metod. V sektoru „Více stylu“ jsou se svými trendovými a módními nápady zastoupeni výrobci typu Cawö, Sander, Coelima Industrias, Kitan Europe, Daunenstepp, Zucchi, Bassetti, Lyontex a Zambaiti.
Úspěšný segment ‚lůžkovin‘ využívá přednáškový a konferenční sál v hale 8.0
Společnost Messe Frankfurt doplnila sortiment lůžkovin v hale 8.0, hlavní tribuně výrobců ložního prádla a ložních doplňků, referenčním projektem, který se jistě stane středem pozornosti vzhledem ke svému obsahu i formě, protože bude prezentován formou přednášek o kvalitě výrobků a aktuálních tržních tématech, a též prezentací ceny za nejlepšího obchodníka s postelemi, udělované obchodním časopisem Haustex.
Nejvýznamnější vystavovatelé z tohoto oboru, např. firmy Quilts z Dánska, Jorck & Larssen, také z Dánska, Sleepwell Kauffmann a David Fussenegger Textil z Rakouska, D-Breath z Japonska, Ibermanta ze Španělska a němečtí špičkoví výrobci, např. Badenia, sanders.eu, f.a.n. Frankenstolz, Ibena, Fleuresse a Irisette, považují veletrh Heimtextil za nejdůležitější výstavní akci a odborné fórum a již potvrdili svou účast na jeho konání v roce 2009. Těší se na začátek nového obchodního roku: „Loni jsme úspěšně zahájili rok velkým množstvím objednávek z tohoto veletrhu a vzhledem k našim přípravám na rok 2009 jsme přesvědčeni, že na dalším ročníku opět uspějeme,“ říká Björn Schall, marketingový ředitel firmy sanders.eu.
Josef Kölker, obchodní a marketingový ředitel firmy Wilhelm Wülfing říká: „Díky vysoké míře světovosti a ucelenému přehledu o nabízeném sortimentu je Heimtextil stále nejdůležitějším místem pro uzavírání obchodů a získávání inspirace na mezinárodní úrovni.“
Ve shodě se zastoupením „ložních“, „koupelnových“ a „stolních“ designů v segmentu „Více čistoty“ a „Více stylu“ bude v nabídce bytového textilu v hale 9.0, a poprvé i v hale 8.0, doplněn i sortiment výrobců koupelnového textilu. Soustředění těchto výrobků do uvedených hal bude pro návštěvníky obzvlášť příjemné – zkrátí se vzdálenost, kterou za nimi budou muset urazit.
Rostoucí trh textilu pro veřejný sektor
V posledních letech se ukázalo, že veřejné prostory jsou v textilním průmyslu perspektivní a rychle rostoucí odvětví. Veletrh Heimtextil tento vývoj zohlednil vytvořením sekce „Contract Creation“, kterou podporuje vydáním tzv. „Contract Guide“ obsahujícím jména vystavovatelů nabízejících textil pro segmentové a referenční projekty, zvláštními intarziemi na průběžném vodicím koberci, zaměřujícími pozornost návštěvníků na tyto vystavovatele, a on-line platformou „Contract Creations“ na internetové adrese www.contact-contract.com. Platforma byla úspěšně spuštěna u příležitosti veletrhu Heimtextil v roce 2007 a od podzimu letošního roku bude fungovat i jako zdroj dalších zajímavých podkladů a informací pro návštěvníky i vystavovatele.
Heimtextil trendy pro sezónu 2009/2010 obrací pozornost k neočekávanému
Heimtextil trendy pro sezónu 2009/2010 obrací pozornost k neočekávanému
Novou mezinárodní konstelací a předpovědí celkem šesti nových trendů ukazují Heimtextil trendy pravděpodobný směr vývoje v oblasti barev a materiálů v příštích 18 měsících a podle expertů z trendové tabulky bychom měli „očekávat neočekávané“. Za tímto účelem byly jednotlivé vývojové trendy a tendence na současném trhu sdruženy do šesti témat. K návrhářským ateliérům, které připravovaly Heimtextil trendy loni, tj. Alvisi e Alvisi (Itálie), bora.herke stilbüro (Německo), Carlin International (Francie) a stijlinstituut amsterdam (Nizozemí), se letos přidaly DAN Project z Japonska a The Future Laboratory z Velké Británie. Veškeré informace, objednávkové formuláře na knihu trendů (Trend Book) a galerii všech Heimtextil trendů z minulých let najdete na internetové adrese: www.heimtextil-trends.com.
‚Expect the Unexpected‘
Šest trendových témat odráží komplexnost a rozmanitost světa moderního života a vybavení
Heimtextil otvírá internetovou stránku trendů www.heimtextil-trends.com
Pod heslem „Expect the Unexpected“ (Očekávej neočekávané) představil Messe Frankfurt v červenci 2008 u příležitosti výstavy Decorate Life ve Frankfurtu nad Mohanem takřka třem stovkám návrhářů, vývojářů výrobků, výrobců a novinářů trendy veletrhu Heimtextil pro období 2009/2010. Základní myšlenka, která se skrývá za šesti trendovými tématy „Illusionist“, „Time Traveller“, „Fortune Teller“, „Alchimist“, „Witchcraft“ a „Enchanted“, zní: to, co se osvědčilo, znovu promyslet a interpretovat, čímž se narazí na neočekávané. Tato témata reprezentují komplexnost světa obecně a rozmanitost trendových proudů.
Požadavek opustit zaběhlé cesty se zrcadlí i v brožuře Trend Book, kterou letos sestavil a vytvořil stijlinstituut amsterdam — člen mezinárodního týmu Trendtable. Trend Book k veletrhu Heimtextil 2009 vychází poprvé ve formátu časopisu a nabízí kromě popisu trendů formou koláží, ilustrací a obrázků vystaveného zařízení, designů a látek i redakční poznámky k tématům týkajících se designu.
Trend Book poprvé doplňuje přiložený poster s perforovanými barevnicemi, které krátce a výstižně představují trendové proudy slovem i obrazem. Barevnice se stávají ideálním pracovním materiálem pro návrháře a vývojáře produktů, protože budou mít k dispozici nejen proužky s celou paletou barev, ale budou moci jednotlivé barvy oddělit a použít ve vlastních kolážích. Barevnice nabízejí poprvé nejen odstíny Pantone, ale i systém přírodních barev (NCS), založený na čtyřech základních barvách žluté, zelené, červené a modré, který interiéroví návrháři a designéři často využívají.
Věta, která Trend Book uzavírá: „Saving the Planet is not a bad Idea“ je osobním přáním členů týmu Trendtable. „Netýká se pouze přechodu k výrobě a používání zdrojů, které se najdou přímo v daném místě, ale i k používání tradičních způsobů výroby a na recyklaci materiálů jako součást životního cyklu, píše Anne Marie Commandeur. Vznikají tak nové, vzrušující nápady a výrobky — právě ono neočekávané.
Nová internetová stránka se všemi informacemi souvisejícími s trendy veletrhu Heimtextil
Podrobné informace o trendech v textilním vybavení interiérů nabízí nová internetová stránka veletrhu Heimtextil. Na www.heimtextil-trends.com již najdete všechny důležité informace související s trendy veletrhu Heimtextil a týmem Trendtable i archiv s trendy veletrhu Heimtextil od roku 1991. Na nové internetové stránce bude nově umístěn blog o trendech veletrhu Heimtextil, který byl loni spuštěn k veletrhu Heimtextil 2009.
Novináři se mohou zaregistrovat v odkazu Medienportal, čímž získají individuální přístup a mohou si stáhnout aktuální knihu trendů, nebo v ní listovat on-line.
Další informace k loňskému veletrhu Heimtextil 2008 a fotky ke stažení najdete na: www.heimtextil.messefrankfurt.com.
Podrobnosti k šesti tématům trendů veletrhu Heimtextil 2009/2010 nabízí www.heimtextil-trends.com
Údaje o společnosti Messe Frankfurt
S ročním příjmem ve výši 423 mil. EUR (2007) a více než 1400 zaměstnanci po celém světě je Messe Frankfurt největší veletržní a výstavní společností v Německu. Globální síť skupiny čítá 14 dceřiných společností, 5 poboček a 50 mezinárodních obchodních partnerů, kteří zastupují společnost Messe Frankfurt ve 158 zemích světa. Akce pořádané společností Messe Frankfurt se konají na více než 30 místech po celém světě. V roce 2007 skupina Messe Frankfurt zorganizovala celkem 113 veletrhů, z toho 69 mimo území Německa.
V současné době se výstavní centrum rozkládá na ploše 578 000 m2 a zahrnuje 9 výstavních hal a jedno kongresové centrum. Společnost je veřejnoprávní: 60 procent vlastní město Frankfurt a 40 procent spolková země Hesensko.
Další informace na: www.messefrankfurt.com
Zdroj: TZ Happy Materials 2.12.2008
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.
Jo, taky se mi to líbí, fakt to má něco do sebe!