Fotogalerie ke článku (10)



Adresa: Národní třída 1036/33, Praha 1 — Staré Město
Stavebník: Special Tours Praque, spol. s r. o.
Autor původního objektu Sportturist: Jiří Siegel
Autoři hotelu Metropol: Marek Chalupa, Tomáš Havlíček, Štěpán Chalupa, Martin Rusina — Chalupa architekti / d u m architekti
Spolupráce: Jakub Hendrych, Milan Jirovec, Michal Rosický, Ondřej Rys, Lenka Slívová, Tomáš Straka, Mahulena Svobodová, Daniel Tvrdík, Kamila Venclíková
Projektant stavební části: d u m konstrukce, Jakub Kašpar, Jaroslav Šulc, Viktor Holub, Mirka Staňková; M3M, s. r. o., Michal Pokorný, Martin Kovařík
Statika: Němec & Polák spol. s r. o., Ivan Němec, Kamil Duška, Helena Ponomarevová
Vizuální styl: Laboratoř, Petr Babák
Technický dozor investora: Glöckner, s. r. o., Tomáš Svoboda, Veronika Svobodová; KART, spol. s r. o., Ladislav Major
Hlavní dodavatel: Průmstav, a. s., Martin Hájek, stavbyvedoucí
Zakázkový nábytek v pokojích: ZNORA nábytek, s. r. o., p. Fiala;
Hanák nábytek, a. s., Stanislav Shromáždil
Zakázkový nábytek v přízemí (pulty a stoly): A.M.O.S. design, s. r. o., Petr Fiša
Mobilní nábytek: Konsepti s. r. o., David Řezníček, Robert Franěk
Zastavěná plocha: 253 m2
Obestavěný prostor: 7330 m3
Projekt: 2003—2007
Realizace: 2005—2007
Autor fotografií: Filip Šlapal
Odůvodnění Klubu Za starou Prahu: Hotel Metropol patří k nemnoha opravdu vynikajícím novostavbám na území pražské památkové rezervace. Vyznačuje se velmi moderními formami, a přece dokáže respektovat proporce svých starších sousedů.
(Zdroj: Kateřina Bečková, Klub Za starou Prahu)
Z autorské a technické zprávy: Čtyřhvězdičkový hotel Metropol vznikl přestavbou bývalé administrativní budovy Sportturist na Národní třídě v Praze z let 1967-1971 na stavbu s moderním hotelovým provozem.
Při návrhu jsme vycházeli z kontextu Národní třídy a z představy o soudobém prostředí živého městského centra s paláci s kavárnami, restauracemi a obchody otevřenými do ulice a se vším, co podporuje a zrychluje tep moderního města.
Hotel je kapotován celoprosklenou technologickou fasádou, karoserií. Díky ní může vnitřek domu intenzivně komunikovat s ulicí, interiéry jsou výborně prosvětleny a pokoje mají velkorysé výhledy. V noci se na fasádu propisuje život hotelu měnícím se vnitřním osvětlením. Měkké zakřivení hladkého skleněného pláště navazuje na prvorepublikovou regulaci Národní třídy.
Velkoplošná extračirá skla fasády mají nízkou odrazivost. Z vnějšku jsou skla ochráněna potiskem. V plášti se otevírají motorem ovládaná okna pokojů a celou uliční fasádu v přízemí lze vysouvat vzhůru. Fasáda se v závislosti na intenzitě slunečního svitu automaticky zastiňuje textilními motorickými markýzami, při dešti či odchodu hosta z pokoje automaticky uzavírá okna, při otevření okna hostem reguluje topení a chlazení. Při vysoké rychlosti větru se fasáda automaticky zatahuje.
Celé přízemí hotelu je vyčleněno veřejně přístupné městské kavárně a restauraci a prostoru hotelové haly s recepcí. Automatickými velkoplošnými skleněnými výkladci se přízemí zcela otevírá do ulice.
Hotel má osm pater se 64 standardními pokoji, uspořádanými kolem vnitřní schodišťové haly. Pokoje jsou komfortně vybaveny. Ve dvou suterénech se nachází provozní a technické zázemí hotelu. Na střeše je terasa s panoramatickým výhledem.
Stísněnost proluky si vyžádala použití speciálního nosného systému. V příčkách mezi pokoji je skryta malorozponová ocelová konstrukce. Patra jsou nesena mohutnými ocelovými vazníky, uloženými jako most nad volným přízemím do zachovaných betonových štítů původní budovy.
(Zdroj: Stavba 3/2008)
U Hostivaře jsem podobný problém nezaznamenala, spíš u Pankráce, ale opraveno, děkuji za upozornění.
Design by neměl být samoúčelný. Bytový architekt by měl vědět, co od dveří chce, Jestli něco skrýt, nebo jestli ukázat…
Krásný byt, ale nemůžu si pomoct, vnucuje se mi představa fronty před jediným WC, kdyby všech 6 lidí, kteří tam…
Tady nebyl problém jen se základy, tady museli určitě prskat i pokrývači.
Ať si říká Ústav pro jazyk český co chce, ale alibisticky připustit, že Florenc je TEN, je stejně hloupé, jako…