Indonésie zvažuje výstavbu visutého mostu v délce více než 30 kilometrů, který by spojil ostrovy Jáva a Sumatra.
Most určený pro silniční a železniční přepravu má stát kolem deseti miliard dolarů (195,6 miliardy Kč) a pokud bude dokončen, stane se nejdelším mostem na světě. Informoval o tom mluvčí společnosti PT.Artha Graha, největší firmy z konsorcia, které má zájem most vystavět, Heka Hertanto.
Vlády z provincií na obou stranách sundské úžiny a skupina místních firem se již dohodly na vypracování studie o proveditelnosti výstavby. Pokud projekt dostane zelenou, plánuje konsorcium zahájit stavbu mostu v roce 2012.
Projekt je velmi ambiciózní, protože most bude muset odolat silným zemětřesením a tsunami. Úžina, přes kterou most povede, patří k jedné z nejvíce seizmicky aktivních oblastí na světě.
Na Jávě a Sumatře žije více než polovina z 220 milionů obyvatel Indonésie a nachází se zde největší města země. V současnosti se denně přepraví přes úžinu na trajektech kolem 350.000 osob a 25.000 vozů. Hertanto očekává, že tok osob a automobilů brzy překoná kapacitu přístavů Merak na Jávě a Bakauheni na Sumatře. „Most přes úžinu je jedinou možností jak do budoucnosti vyřešit tento problém,“ citovala agentura AP Hertanta.
Zdroj: Zpráva ČTK
Vlády z provincií na obou stranách sundské úžiny a skupina místních firem se již dohodly na vypracování studie o proveditelnosti výstavby. Pokud projekt dostane zelenou, plánuje konsorcium zahájit stavbu mostu v roce 2012.
Projekt je velmi ambiciózní, protože most bude muset odolat silným zemětřesením a tsunami. Úžina, přes kterou most povede, patří k jedné z nejvíce seizmicky aktivních oblastí na světě.
Na Jávě a Sumatře žije více než polovina z 220 milionů obyvatel Indonésie a nachází se zde největší města země. V současnosti se denně přepraví přes úžinu na trajektech kolem 350.000 osob a 25.000 vozů. Hertanto očekává, že tok osob a automobilů brzy překoná kapacitu přístavů Merak na Jávě a Bakauheni na Sumatře. „Most přes úžinu je jedinou možností jak do budoucnosti vyřešit tento problém,“ citovala agentura AP Hertanta.
Zdroj: Zpráva ČTK
Stínící prvek je trochu vidět na fotkách, jiné jsem nedostala. Zhotovitel píše: " Fasádní prvek je jedním z atributů stavby. Bionická…
Všechny fotografie jsou ze 4. dubna 2025. Popisky zkusím doplnit, šlo se staveništěm od Masarykova nádraží mezi budovou Masaryčky a…
Jak se říká, slibem nezarmoutíš.
Tohle je vymazlený dům v šíleném terénu. A to, že má kolem sebe bujnou až divokou zahradu, mu hodně sluší.
Škoda, že u fotografií nejsou popisky na co a odkud se dívám a kdy to bylo foceno,