Indonésie zvažuje výstavbu visutého mostu v délce více než 30 kilometrů, který by spojil ostrovy Jáva a Sumatra.
Most určený pro silniční a železniční přepravu má stát kolem deseti miliard dolarů (195,6 miliardy Kč) a pokud bude dokončen, stane se nejdelším mostem na světě. Informoval o tom mluvčí společnosti PT.Artha Graha, největší firmy z konsorcia, které má zájem most vystavět, Heka Hertanto.
Vlády z provincií na obou stranách sundské úžiny a skupina místních firem se již dohodly na vypracování studie o proveditelnosti výstavby. Pokud projekt dostane zelenou, plánuje konsorcium zahájit stavbu mostu v roce 2012.
Projekt je velmi ambiciózní, protože most bude muset odolat silným zemětřesením a tsunami. Úžina, přes kterou most povede, patří k jedné z nejvíce seizmicky aktivních oblastí na světě.
Na Jávě a Sumatře žije více než polovina z 220 milionů obyvatel Indonésie a nachází se zde největší města země. V současnosti se denně přepraví přes úžinu na trajektech kolem 350.000 osob a 25.000 vozů. Hertanto očekává, že tok osob a automobilů brzy překoná kapacitu přístavů Merak na Jávě a Bakauheni na Sumatře. „Most přes úžinu je jedinou možností jak do budoucnosti vyřešit tento problém,“ citovala agentura AP Hertanta.
Zdroj: Zpráva ČTK
Vlády z provincií na obou stranách sundské úžiny a skupina místních firem se již dohodly na vypracování studie o proveditelnosti výstavby. Pokud projekt dostane zelenou, plánuje konsorcium zahájit stavbu mostu v roce 2012.
Projekt je velmi ambiciózní, protože most bude muset odolat silným zemětřesením a tsunami. Úžina, přes kterou most povede, patří k jedné z nejvíce seizmicky aktivních oblastí na světě.
Na Jávě a Sumatře žije více než polovina z 220 milionů obyvatel Indonésie a nachází se zde největší města země. V současnosti se denně přepraví přes úžinu na trajektech kolem 350.000 osob a 25.000 vozů. Hertanto očekává, že tok osob a automobilů brzy překoná kapacitu přístavů Merak na Jávě a Bakauheni na Sumatře. „Most přes úžinu je jedinou možností jak do budoucnosti vyřešit tento problém,“ citovala agentura AP Hertanta.
Zdroj: Zpráva ČTK
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.