Koncept návrhu má tři základní úrovně barevného, prostorového
a dispozičního řešení. Jako hlavní iniciace návrhu sloužily firmou
propagované hodnoty – důvěra, odpovědnost, odvaha, nadšení a orientace.
Těmto hodnotám v rámci barevného řešení byly vybrány odpovídající barvy
a podlaží budovy dle charakteru oddělení, které se v daném podlaží
nachází. Tímto procesem dostalo každé patro specifickou barvu,
propisující se do interiérových prvků (koberců, stěn, částí nábytků,
zastínění oken atd.). Barevnost doplnily v další vrstvě grafické úpravy,
které tematicky podporují firemní principy, jako jsou mobilita, výše
uváděné firemní hodnoty, vše kombinováno se symboly automobilů
v grafické zkratce.
Další koncepční úrovní je prostorové řešení, kde z nevyužívaného
vnitřního atria budovy se stává odpočinkový prostor s posezením
a doplňkovou zelení. K atriu se (na rozdíl od původních kanceláří)
přisadily zasedací místnosti. Zasedací místnosti nepotřebují tolik
přirozeného světla jako kanceláře a mohou být také jinak vybavené. Na
zasedací místnosti (skrz prosklené dělící příčky) navazují barevně
výrazné společné prostory a komunikace. Rozvolněné společné prostory
obsahují „objekty“ – telefonní místnosti, studovny, malé jednací
místnosti, odpočinkové prostory… a čajové kuchyňky, na každém podlaží
jednu. Na společné prostory a komunikace jsou napojeny samotné
kancelářské prostory, které obíhají po obvodu celé budovy. Návrh reaguje
na požadavek dispoziční otevřenosti a technologické souvislosti
(vzduchotechnika, vytápění) řešením stěn mezi jednotlivými kancelářemi
a společnými prostory. Stěny nedosahují až k podhledům, vznikají pásové
otvory a místo dveří zůstávají rozšířené průchody. Řešení počítá, že
v případech místností, které musí být kompaktně odděleny od okolních
prostorů, jsou prostupy přes prosklené dveře a otvory zasklené. Estetika
a barevnost kancelářských místností je decentnější, pouze v určitých
interiérových doplňcích (částí nábytků, zastínění oken atd.) se
propisuje charakteristická barevnost podlaží.
Dispoziční řešení (space plan) navazuje na skutečnost, že společnost
ŠkoFIN s.r.o. je členěna na jednotlivá oddělení (vedení společnosti;
oddělení finanční, správní, marketing, právní, personální; Credit &
Risk; IT; strategický rozvoj), kterým bylo přiřazeno vhodné umístění
vůči prostorovým nárokům, personální struktuře daného oddělení a dle
vzájemného vztahu k jiným úzce spolupracujícím oddělením…
AUTORSKÁ ZPRÁVA
Místo: Budova Aragonit – Pekařská 6, Praha 5
Autoři: Jiří Písek, Jan Seyček, Jan Krauz
Termín: 2012-2014
Fotografie:
Viktor Jelínek
I když tomu říkají mobiliář, tak bych přála nám všem, aby měl výsledek stejné kvality, jako svého času dostavby od…
V takovéhle kanceláři bych se zbláznila hned první den. Minimální pracovní plocha, narušená komfortní zóna (další lidi moc blízko), spousta hovoru (neříkejte mi, že těch 20 lidí tam pořád mlčí), …
Mladým lidem to možná nevadí, ale jak dlouho to vydrží? A co potom?
Pokud někomu stačí k práci jen počítač a tři přihrádky na papír, tak může klidně pracovat i z domova. A firma nemusí kanceláře vůbec stavět. Stačí zasedačky na občasné schůzky.
Ja chapu, ze na to nebyl rozpocet, ale ty kazetovy podhledy jsou strasnej mor. To se pak clovek muze snazit jak chce, ale pokud ma kancl kazetovy podhledy, tak se z toho neco dobryho vykouzli jen tezko.