Nová strategie společnosti Vodafone je být dostupný v rámci celé ČR a proto rozšiřuje svá prodejní místa. Protože vstupuje do regionů a měst s menším prodejním potenciálem vznikla nová partnerská prodejní síť Vodafone. IO Studio navrhlo tři druhy prodejních míst, koncept Vodafone Low cost prodejny, koncept malé prodejní jednotky Vodafone Corner a koncept prodejního stánku Vodafone Kiosk, které všechny využívají nového způsobu prodeje. IO Studio navrhlo v roce 2010-11 pro společnost Vodafone 60 obchodů po celé ČR.
Prvním z nich je koncept partnerské Vodafone Lowcost prodejny s adekvátní návratností, který je univerzální, flexibilně funkční a jednoduše aplikovatelný na všechna prodejní místa. Užitím běžných materiálů standardizovaných rozměrů a nenáročnost výrobních postupů docílená jednoduchými tvary a detaily nábytku umožnilo výrazné snížení pořizovacích nákladů ve srovnání se stávající Vodafone prodejnou. Díky tomu se nám podařilo zkrátit čas na výstavbu prodejny a schopnost rychle reagovat na změny. Navržený modulární systém se dá jednoduše skládat a přizpůsobovat specifikům prodejního místa nebo požadovaným změnám a umožňuje rychlejší reakční dobu na požadavky klienta, či požadavky trhu.
Vodafone Kiosk je určen k přímému zákaznickému prodeji v otevřeném prostoru obchodních pasáží. Je samostatně stojící jednotkou v rámci obchodního centra a v rušném maloobchodním prostředí musí vynikat se zřetelným brandingem. Kiosk je navržen tak, aby byl jasně rozpoznatelný a zákazník ho jednoduše našel. Vybavením a funkčním řešením plně nahrazuje tzv. „kamennou“ prodejnu přičemž plošně zabírá přibližně 1/10 průměrně velké prodejny. Proto se často využívá v případech, kde je cílem snížit náklady spojené s pronájmem prodejních ploch. Jindy je využíván jako podpůrná prodejní jednotka v místě, kde již Vodafone obchod existuje. Kiosek je mobilní a v případě potřeby se dá jednoduchou manipulaci přemístit. Užitím běžných materiálů standardizovaných rozměrů a jednoduchých výrobních postupů jsou pořizovací náklady Kiosku značně ekonomické.
PProdejní jednotka Vodafone Corner využívá nový způsob prodeje. Corner je určen k přímému zákaznickému prodeji a jde o nejmenší prodejní jednotku. Aplikuje se jako samostatně stojící „nábytková stěna“ v prostoru prodejen většinou s odlišným zaměřením (v prodejnách trafiky, optiky či elektra). Corner musí v rušném maloobchodním prostředí vynikat a Vodafone musí být jasně rozpoznatelný. Zákazník ho musí v prostoru snadno identifikovat. Jeho reklamní sdělení je jednoduché a jasné. Vybavením a funkčností Corner částečně nahrazuje Vodafone prodejnu. Partner má tak možnost rozšířit stávající prodejní sortiment o mobilní služby operátora. Užitím běžných materiálů standardizovaných rozměrů jsou pořizovací náklady Corneru značně ekonomické.
Prodejny Vodafone
Autor: IO Studio
Klient: Vodafone
Lokalita: ČR
Rok dokončení: 2010
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…