Proměna území kdysi známého jako zóna červených luceren na umělecké centrum. Jokohama, Japonsko
Živé centrum pro umění a kulturu vzniklo pod tratí Keihinské železnice (Keihin Electric Express Railway Co., Ltd), která vede vedle bývalé čtvrti červených luceren Koganecho v Jokohamě. Projektem se JA+U (časopis Japan Architecture+Urbanism) snažil tuto oblast reformovat. Realizací tvrdých vládních zákroků byly ulice koganecho přeměněny z ekonomicky stagnující zóny na koutek pro milovníky umění s výbornou reputací. Metamorfózu místa vedly město Jokohama a neziskové Centrum pro management oblasti Koganecho.
K projektu bylo přizváno pět architektů, kteří měli pracovat s pozemkem zhruba 100 až 150 m2. Výsledkem je eklektický hub, který inteligentně redefinuje zastaralé, nemoderní místo pod nadzemní železnicí. Vznikly zde galerie, kavárna, studio a sál, který si tvůrci mohou pronajmout a vystavit tu svá díla.
"Přemalování" obrazu Koganecha na amatérskou kreativní komunitu charakterizují nápadné šikmé střechy vyčuhující zpod rachotící železnice. V kontrastu k tomu je procházka po klidných a intuitivních místnostech galerie. Identitu stavby posiluje Identitu stavby upevňuje neustálý šum vlaků nad hlavou, který příhodně prokládá klida mír během dne.
Kavárna na ploše b od Akiko Miya a Shinpei Miki / studio 2A
záběr z videa JA+U
Pasáž mezi plochou b a plochou c záběr z videa JA+U |
Studio na ploše c od Akiko Takahashi a Hiroshi Takahashi / Workstation záběr z videa JA+U |
Pohled na plochu d – společný prostor (zasedačka) od Masao Koizumi / Koizumi atelier
záběr z videa JA+U
Průhled do kdysi zastaralé ulice
záběr z videa JA+U
Video vyprávějící o tomto novém prostoru
video © JA+U
Studio beneath the Railway ï¼? Step Plaza from JA+U on Vimeo.
I když tomu říkají mobiliář, tak bych přála nám všem, aby měl výsledek stejné kvality, jako svého času dostavby od…
Připadá mi to, jako ba tahle dispozice nepočítala s dětmi. Všechny ložnice (tedy i dětské pokoje) jsou hned u vchodu,…
Proč by Správu železnic měla zajímat rekreace Pražanů?
Přemístění mostní konstrukce přece nejde srovnávat s destrukcí budov. Ta konstrukce zůstane zachovaná a dokonce bude i dál sloužit svému…
Velmi pěkné ale pro člověka pracujícího rukama nedostupné.