Nákladové nádraží Žižkov je
jedno z pražských transformačních území, kde v budoucnu vznikne nová čtvrť.
S budoucími obyvateli nové čtvrti logicky vzroste i nutnost posílení
zdejší dopravy. Z tohoto důvodu včera pražští radní zadali Institutu
plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), aby zpracoval urbanistickou studii
propojení ulic Malešická a Českobrodská, tzv. Jarovská třída. Studie by měla
být hotová v polovině příštího roku.
Dříve zpracované dopravní studie na rozvoj brownfieldu
Nákladového nádraží Žižkov ukázaly, že je nutné další propojení, které v budoucnu
zabrání přetěžování ulice Jana Želivského. Proto se město rozhodlo nechat zpracovat
urbanistickou studii. Nové propojení má být dvoupruhové a povede od křižovatky
ulic Malešická – Na Jarově podél stávající železniční trati a napojí se na ulici
Českobrodská pod Jarovem.
„Vzhledem k tomu, že se jedná o území, kde probíhá hned několik
projektů zároveň, je klíčová koordinace a komunikace. Věřím, že se nám všechny
tyto záměry podaří zkoordinovat tak, aby se z Nákladového nádraží Žižkov a
jeho okolí stala kvalitní městská čtvrť,“ říká 1. náměstek primátora pro oblast
územního rozvoje Petr Hlaváček.
V oblasti Nákladového nádraží Žižkov se
počítá i s posílením tramvajové dopravy. Nové propojení „Jarovská třída“
zajistí možnost budoucího prodloužení tramvajové trati ze smyčky Habrová dále
do Malešic nebo alespoň propojení s tratí Jarov (Spojovací).
„Při plánování nových částí města je nutné přemýšlet strategicky. Proto
již nyní řešíme dopravní posílení v podobě nového propojení na Žižkově,
které zajistí, že po vzniku nové čtvrti nebude zatížena ulice Jana Želivského,“
vysvětluje
Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.
Kromě nového dopravního propojení a oživení
žižkovského brownfieldu je také v plánu rekonstrukce ulice Malešické.
Současně je potřeba tyto projekty koordinovat i s přípravou tramvajové
tratě Olšanská – Habrová.
„Nákladové nádraží Žižkov je pro Prahu příležitost vytvořit místo, kde
lidé budou nejen bydlet a pracovat ale i trávit volný čas. Nová čtvrť
nepochybně potřebuje i dostatečnou dopravní obslužnost. Rádi pro Prahu
připravíme urbanistickou studii na nové dopravní propojení, které je pro
budoucí čtvrť klíčové,“ vysvětluje Ondřej Boháč, ředitel IPR.
Urbanistická studie upřesní návrh vycházející
z materiálu, který bude sloužit pro budoucí zpracování dokumentace pro
územní rozhodnutí. Studie by měla být hotová v polovině příštího roku.
tisková zpráva IPR
U Hostivaře jsem podobný problém nezaznamenala, spíš u Pankráce, ale opraveno, děkuji za upozornění.
Příliš dobré, aby to byla pravda. Zvlášť, když aktivisti tak úporně brání společně se spolkem za skanzen Praha ty ohavné sklady bývalého nákladového nádraží…vyleze z toho zase jenom paskvil a aktivisti budou první, kdo budou hulákat, jak je to špatné.
Jen technická otázka- na obrázku je Malešická?!