Při výstavbě cyklostezky vedené souběžně
se silnicí Klatovy-Sobětice bylo v délce 700 metrů navrženo obrubníkové
odvodnění MEA KERB. Obrubníkové odvodnění je výhodné použít v místech s
minimálním spádem, nebo v místech, kde se spád nepravidelně mění. Obrubníkový systém
nezasahuje do vozovky ani v krajnici, voda odtéká bočními otvory do obrubníku,
kde je bezpečně odváděna do kanalizace. Nevznikají tak kaluže ani při nulovém
spádu a do vozovky nezasahují žádné mříže nebo podélné štěrbiny. Je to
bezpečné a komfortní odvodnění pro cyklisty i chodce.
Vozidla se nemusí vyhýbat klasickým kanálovým
vpustím, neostřikují dešťovou vodou chodce a kolem kanálů nevznikají trhliny
v asfaltu po mrazivých zimách. Tímto ekonomickým řešením se prodlouží
životnost vozovky a uspoří se na kanalizačních prvcích. Obrubníkové odvodnění
KERB se používá pro zatížení až D400 kN – městské komunikace, rychlostní
komunikace, obchodní centra, parkoviště, cyklostezky.
Více o možnostech odvodnění KERB ve videu:
Informace o obrubníkovém odvodnění na webu najdete zde:
https://www.mea-odvodneni.cz/system-mea-kerb-deck—obrubnikove-odvodneni/kategorie/27
podle podkladů společnosti MEA Water Management
Krásná práce, je radost si to prohlížet :-).
Ta na náměstí bere pohled jen velmi mírně a velmi formalisticky. Pohled od třídy Jugoslávských partyzánů ukazuje výtvarnou bezmocnost v…
Že by tato stavba nějak respektoval okolí, velmi pochybuju. P.Engel se jistě obrací v hrobě. Vím, že je to dobrý…
Tak už nám zase UNESCO vyhrožuje a "ochránci" památek jásají, "Zachráníme" památku tím, že ji celou předěláme a její autenticita…
Hlavně že jsme "světoví". Na Smíchově máme City, Na Knížecí office - jsme ještě vůbec v Čechách? Je mi z…