Při výstavbě cyklostezky vedené souběžně
se silnicí Klatovy-Sobětice bylo v délce 700 metrů navrženo obrubníkové
odvodnění MEA KERB. Obrubníkové odvodnění je výhodné použít v místech s
minimálním spádem, nebo v místech, kde se spád nepravidelně mění. Obrubníkový systém
nezasahuje do vozovky ani v krajnici, voda odtéká bočními otvory do obrubníku,
kde je bezpečně odváděna do kanalizace. Nevznikají tak kaluže ani při nulovém
spádu a do vozovky nezasahují žádné mříže nebo podélné štěrbiny. Je to
bezpečné a komfortní odvodnění pro cyklisty i chodce.
Vozidla se nemusí vyhýbat klasickým kanálovým
vpustím, neostřikují dešťovou vodou chodce a kolem kanálů nevznikají trhliny
v asfaltu po mrazivých zimách. Tímto ekonomickým řešením se prodlouží
životnost vozovky a uspoří se na kanalizačních prvcích. Obrubníkové odvodnění
KERB se používá pro zatížení až D400 kN – městské komunikace, rychlostní
komunikace, obchodní centra, parkoviště, cyklostezky.
Více o možnostech odvodnění KERB ve videu:
Informace o obrubníkovém odvodnění na webu najdete zde:
https://www.mea-odvodneni.cz/system-mea-kerb-deck—obrubnikove-odvodneni/kategorie/27
podle podkladů společnosti MEA Water Management
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…
To tlumení zvuku je tam docela slušné, co tak koukám.
I to byl důvod, proč jsme si na stavbu domu vybrali právě cihly Heluz. Jasně, šlo hlavně o ty technické…
Petr Vybrali jsme ho hlavně kvůli lepší tepelné izolaci – v zimě je u oken znatelně tepleji a v létě…
Je fajn vidět, že společnost HELUZ IZOS nabízí nejen širokou škálu izolačního zasklení, ale také nástroje, které usnadňují výběr —…