Podmínkou pro změny v rozvojové oblasti Trojmezí je vyřešení dopravy.
Radnice Jižního Města by ráda do připravovaného územního plánu prosadila nové tramvajové tratě. Koleje by podle radnice mohly vést ze Spořilova, Hostivaře a Písnice. ČTK to řekl vedoucí odboru územního rozvoje Prahy 11 Jan Kábrt. V novém územním plánu by se podle městské části měl také řešit rozvoj oblasti Trojmezí.
"Jako zásadní podmínku pro zachování udržitelného rozvoje městské části požadujeme nové řešení obslužnosti území doplněním stávajícího systému veřejné hromadné dopravy o další," uvedl Kábrt. Nynější tramvajové trasy by podle radnice mohly být prodlouženy ze Spořilova nebo Hostivaře. Tramvaj by pak mohla jezdit ulicí Ke Stáčírně. Další možnost pak městská část vidí ze směru od Písnice, koleje by pak vedly Chilskou ulicí. Výhodou této varianty by byla vazba na plánované metro D.
Tramvaj na Opatov by podle nedávné tiskové zprávy pražského magistrátu měla fungovat v roce 2013. Do sedmi let by pražské tramvaje měly podle plánů města jezdit po zhruba 32,4 kilometru nových tratí. V současnosti se staví pouze trať do Radlic, hotová by měla být do konce letošního roku.
Za nejvýznamnější rozvojovou oblast, která zasahuje do Prahy 11, považuje radnice takzvané Trojmezí, jehož název vyjadřuje to, že leží v Praze 10, 11 a 15. "V návrhu zadání této změny je navrženo založení především významného městského parku zaměřeného na trávení volného času obyvatel okolních sídlišť," vysvětlil Kábrt. V Trojmezí by také měla být postavena nová čtvrť. Podmínkou ovšem je to, aby se vyřešila doprava v této oblasti. Možnosti, jak připojit na území novou silnici, jsou ale omezené.
Práčská ulice je zastavěná a ulice U Záběhlického zámku nemá kapacitu na to, aby se na ni mohla napojit další silnice. Nedostatek komunikací je právě důvod, proč se na pozemku už dávno něco nepostavilo. V blízkosti není metro ani železnice, jedinou možností je přivést k Botiči tramvajové koleje a automobily. Tramvaj může podle ředitele územního rozvoje Prahy 10 Kamila Kubiše vést ze Švehlovy ulice, ze Spořilova, nebo z obou míst.
Veřejná infrastruktura a uspořádání by podle Kábrta mělo být územním plánem řešeno také v okolí stanice metra Roztyly, v okolí Türkovy ulice, mezi ulicemi Na Jelenách, Brněnská a Roztylská včetně křižovatek.
Nové územní plány musí obce podle nového stavebního zákona vypracovat do roku 2012. Magistrát ale předpokládá, že nový území plán metropole bude hotov do roku 2010. Územní plány určují, jakým způsobem mohou být využity jednotlivé parcely.
Zdroj: Zpráva ČTK 15.6.2008
Doplněno Stavbaweb:
Více informocí o tom, jak by mohla vypadat oblast Trojmezí naleznete zde
Rozhovor Stavebního fóra s ředitelem společnosti MCA, která zajišťuje projekt budoucí výstavby v "Trojmezí", Milošem Červenkou (16.6.2005) na téma plánované výstavby v oblasti Trojmezí .
Dne 27.6.2006 byla ve společnosti MCA, a. s. představena zástupcům městských částí Praha 10, 11 a 15 úvodní studie — koncepční vize urbanistického řešení lokality tzv. „Trojmezí“, která zasahuje území zmíněných městských částí.
Zpracovatelem úvodní studie je studio Foster and Partners. Úvodní studie vycházela z Průzkumů a rozborů podrobně zpracovaných týmem architekta Tomáše Havrdy.
Vize zástavby v Trojmezí (červenec 2006)
Související články Sporilov.info
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…
Za zbourání a přesunutí kulturní památky a zničení panoramatu s Vyšehradem chráněným Unescem, by SŽ měla být potrestána.