Projekt byl navržen jako jedna část série malých center pro turistické informace. Stánky, jejichž výstavba v posledních dvou letech byla financována městem, jsou na několika místech v Bogotě a jejich programem je poskytovat informace a komunikační služby jak turistům, tak místním obyvatelům. Každý pavilon je vybaven počítači s přístupem na internet, telefony a interaktivními obrazovkami s informacemi o blízkém okolí.
Dvě specifické konstrukce – od Juana Melo a Camila Delgadilla – jsou postaveny ve vnějším prostoru. Koncept spočívá na respektování individuálních podmínek každého místa, vyhýbá se tedy myšlence univerzálního návrhu pro jakoukoliv lokalitu. V řezu a dispozici jsou konstrukce čistě včleněny do okolí, jejich geometrie je tedy obměněná. Aniž by se staly překážkami, využívají výhody venkovního prostoru.
Konstrukce umístěná na Chile Avenue sestává ze čtyř modulů jednoduše sestavených dohromady. Okolí si vyžaduje více introvertní prostor, zadní stěna je proto plná. V případě stánku v Hacienda Santa Bárbara bylo nutné navrhnout tenčí konstrukci a zmenšit velikost informačního místa. Venkovní vegetace je zarámována do horizontálního okna a došlo i ke změnám v řezu (venkovní paluba).
Stánky sice nejsou identické, ale jsou unifikovány použitím stejného materiálu (teakové dřevo, ocel a sklo) a barevností. Obě konstrukce měly být co nejvíce otevřené v provozní době a hermeticky uzavřené jako kontejnery po zavření. Skládací přední stěna tomuto požadavku plně vyhovuje.
Tyto stánky jsou novou typologií městského mobiliáře. Svou otevřeností zvou kolemjdoucí k rychlé a pohodlné zastávce pro informaci nebo kvůli kontaktu.
Architekt: Juan Melo
Místo: Bogota, Kolumbie
Client: Instituto Distrital de Turismo Bogotá + ETB
Stavitel: Consorcio Inmetsa
Datum realizace: 2010
Foto: Gustav Arvidsson











Pánové, děláte mi radost. Světlíky, jako na Vinohradech a split level v garážích, jako pod Dostavbou národního divadla. Děkuji
Tak do toho rozhodně jděte. Určitě nebudete litovat ;)
Dost uvažujeme o tom smaltovaném skle.
Jde o tiskovou zprávu T-mobile. Kasá se tedy ten, kdo si zasmluvnil jméno arény a kdo má průraznější PR. :-)…
Snad jsem to někde prehledl, aneb kdy dospějeme k tomu, ze se ocení a zmíní i ten, kdo stoji za…