V roce 2021 Knauf Praha slaví výročí 30 let od svého založení. Za tu dobu se stavebnictví změnilo. Všechny technologie i materiály se dnes podřizují rychlosti a jednoduchosti stavby s cílem maximálně eliminovat výskyt chyb a zachovat plynulost stavebního procesu. Knauf se tomuto trendu přizpůsobuje, respektive snaží se být tím aktivním hráčem na trhu, protože význam suché výstavby každým rokem roste. Za zmínku stojí zejména problematika stavební i prostorové akustiky a samozřejmě požární bezpečnost. Akustický i požární katalog Knauf se v tomto ohledu stal pro mnohé projektanty významným a vyhledávaným pomocníkem. Novinky, se kterými Knauf každý rok přichází, tuto snahu jen potvrzují.
Připomeňme několik okamžiků z historie firmy Knauf Praha. V roce 1991 po založení firmy se prodalo na českém trhu pouhých 40 tisíc m2 sádrokartonových desek, ale o rok později již desetkrát tolik. V roce 1993 Knauf kupuje a rozbíhá maltárnu v Praze Kbely. V roce 1994 byla zahájena výroba sádrokartonových desek v závodě Počerady, který byl vůbec prvním svého druhu v celé východní Evropě. V roce 1999 bylo v závodě Počerady vyrobeno 50 milionů m2 sádrokartonových desek. V roce 2005 se rozběhla výroba sádrových omítek v Praze ve Kbelích. V letošním roce se produkce sádrokartonových desek dotkne hranice téměř 400 milionů m2 desek. Z tohoto počtu zhruba 60 % mířilo na český trh a zbytek tvořil export zejména do Německa, Švýcarska a na Slovensko.
Mezi nejvýznamnější produkty, postupně zaváděné na trh, patří řada akustických desek pro zvukovou ochranu: od špičkové desky SILENTBOARD přes multifunkční DIAMANT, a novinku roku 2021 BLUE AKUSTIK, až po RED Piano. V oblasti prostorové akustiky bodují akustické děrované desky CLEANEO. Úspěšnými stálicemi na trhu v oblasti protipožární ochrany jsou protipožární deska FIREBOARD a protipožární omítka Vermiplaster, které v loňském roce doplnil sortiment protipožárních ucpávek.
podle podkladů společnosti Knauf Praha
















Pánové, děláte mi radost. Světlíky, jako na Vinohradech a split level v garážích, jako pod Dostavbou národního divadla. Děkuji
Tak do toho rozhodně jděte. Určitě nebudete litovat ;)
Dost uvažujeme o tom smaltovaném skle.
Jde o tiskovou zprávu T-mobile. Kasá se tedy ten, kdo si zasmluvnil jméno arény a kdo má průraznější PR. :-)…
Snad jsem to někde prehledl, aneb kdy dospějeme k tomu, ze se ocení a zmíní i ten, kdo stoji za…