Kolín 7. června (ČTK) – Kolín převzal do svého majetku Masarykův most přes Labe. Radnice se tomu v minulosti bránila, protože se obávala zvýšených nákladů. Podle výnosu ministerstva dopravy i krajského úřadu ale město nakonec stavbu muselo od Středočeského kraje převzít, řekl ČTK starosta Vít Rakušan (Změna pro Kolín).
Kolín byl podle starosty za dosavadní postoj kritizován, údajně se pohyboval na hraně zákona a hrozily mu sankce. "Je to náprava nějakého stavu, který neodpovídal legislativě. Ale že bychom z toho měli radost, to nemáme," poznamenal Rakušan.
Železobetonový most z dílny architekta Františka Roitha překlenul Labe v roce 1927. Jeho zvláštností je vodní elektrárna zabudovaná uprostřed mostního tělesa. Stavba byla za druhé světové války zasažena leteckými pumami, jejichž stopy lze na mostě najít dodnes. V 90. letech prošla celkovou rekonstrukcí.
"Ten most nepadá, průběžně se udržoval, ale samozřejmě nějaké náklady s tím spojené budou. Město se tomu bránilo do té doby, dokud se tomu šlo bránit," shrnul starosta.
K hitorii a konstrukci mostu zde
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…
Za zbourání a přesunutí kulturní památky a zničení panoramatu s Vyšehradem chráněným Unescem, by SŽ měla být potrestána.