Při rekonstrukci pěší lávky, která vede přes 13 kolejišť na nádraží v
Chomutově, byla demontována původní železobetonová deska a nahrazena
kombinací plných kompozitních desek a kompozitních roštů MEA Micromesh s
oky 8×8 mm. Značná úspora váhy o 45 tun prodloužila významně další
životnost celé konstrukce. S protiskluzovou úpravou a barevným
rozdělením povrchu se také zvýšila bezpečnost chodců a současně se
snížila i hlučnost konstrukce. Součástí výměny bylo také schodiště na
obou stranách lávky.
Pochozí lávky se zábradlím jsou testovány ze strany SŽDC na pevnostní charakteristiky i požární odolnost.
Kompozitní
materiály používají správci železničních i silničních tratí kvůli
jejich dlouhé životnosti a nízkým nárokům na údržbu, bezpečným
protiskluzovým vlastnostem, protipožárním vlastnostem a odolnosti vůči
olejům a korozi. Nízká váha roštů a profilů snižuje celkové zatížení
konstrukcí a umožňuje vyřešit i atypické rozměry nebo detaily při
výstavbě.
Více o kompozitních roštech a deskách na webu:
https://www.mea-odvodneni.cz/kompozitni-mrizkove-rosty-a-plne-zakryti/sortiment/47
Druhy konstrukcí z kompozitních materiálů:
podle podkladů společnosti MEA Water Management
Krásná práce, je radost si to prohlížet :-).
Ta na náměstí bere pohled jen velmi mírně a velmi formalisticky. Pohled od třídy Jugoslávských partyzánů ukazuje výtvarnou bezmocnost v…
Že by tato stavba nějak respektoval okolí, velmi pochybuju. P.Engel se jistě obrací v hrobě. Vím, že je to dobrý…
Tak už nám zase UNESCO vyhrožuje a "ochránci" památek jásají, "Zachráníme" památku tím, že ji celou předěláme a její autenticita…
Hlavně že jsme "světoví". Na Smíchově máme City, Na Knížecí office - jsme ještě vůbec v Čechách? Je mi z…