Při rekonstrukci pěší lávky, která vede přes 13 kolejišť na nádraží v
Chomutově, byla demontována původní železobetonová deska a nahrazena
kombinací plných kompozitních desek a kompozitních roštů MEA Micromesh s
oky 8×8 mm. Značná úspora váhy o 45 tun prodloužila významně další
životnost celé konstrukce. S protiskluzovou úpravou a barevným
rozdělením povrchu se také zvýšila bezpečnost chodců a současně se
snížila i hlučnost konstrukce. Součástí výměny bylo také schodiště na
obou stranách lávky.
Pochozí lávky se zábradlím jsou testovány ze strany SŽDC na pevnostní charakteristiky i požární odolnost.
Kompozitní
materiály používají správci železničních i silničních tratí kvůli
jejich dlouhé životnosti a nízkým nárokům na údržbu, bezpečným
protiskluzovým vlastnostem, protipožárním vlastnostem a odolnosti vůči
olejům a korozi. Nízká váha roštů a profilů snižuje celkové zatížení
konstrukcí a umožňuje vyřešit i atypické rozměry nebo detaily při
výstavbě.
Více o kompozitních roštech a deskách na webu:
https://www.mea-odvodneni.cz/kompozitni-mrizkove-rosty-a-plne-zakryti/sortiment/47
Druhy konstrukcí z kompozitních materiálů:
podle podkladů společnosti MEA Water Management
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Dobry den,mate prosim jeste v nabidce ronde block? Dekuji Sindelarova
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…