Lávka je součástí širšího projektu „Rozvoj cyklistických stezek ve Žďáře nad Sázavou a okolí“ a revitalizace parku Farská humna. Cyklotrasa je lávkou odkloněna ze silnice I/19 a umožňuje napojení čtvrti Stalingrad na centrum města bez nutnosti překonávat komunikaci I. třídy. Lávka spojuje oba břehy v místě příčné cesty parkem z Veselské ulice na levém břehu a Žižkovou ulicí na pravém břehu. Je vedena přímo jak v půdorysné stopě, tak v podélném řezu. Z předmostí jsou navrženy schody k řece, které umožní přímý kontakt s vodou.
Nosný systém tvoří ocelové I profily o výšce 45 cm spřažené se železobetonovou deskou. Na obou březích je konstrukce vetknuta. Nosníky byly ošetřeny černou práškovou barvou. Železobetonová deska je opatřena pochozí izolací. Lávku po obou stranách lemuje zábradlí z prken, kotvených z vnější strany.
Autorská zpráva
Foto: Kamil Saliba
Autor: Refuel s.r.o. – Zbyněk Ryška, Jan Skoupý
Projekt: OPTIMA s.r.o. – Josef Pořický
Realizace: PORR a.s., Ponvia construct s.r.o.
Super minimalistická stavba jak zvenku tak zevnitř. Výborně využitý složitý pozemek "na křižovatce" obklíčený komunikacemi ze dvou stran. Projektanti i…
Krásná práce, je radost si to prohlížet :-).
Ta na náměstí bere pohled jen velmi mírně a velmi formalisticky. Pohled od třídy Jugoslávských partyzánů ukazuje výtvarnou bezmocnost v…
Že by tato stavba nějak respektoval okolí, velmi pochybuju. P.Engel se jistě obrací v hrobě. Vím, že je to dobrý…
Tak už nám zase UNESCO vyhrožuje a "ochránci" památek jásají, "Zachráníme" památku tím, že ji celou předěláme a její autenticita…