Lávka je součástí širšího projektu „Rozvoj cyklistických stezek ve Žďáře nad Sázavou a okolí“ a revitalizace parku Farská humna. Cyklotrasa je lávkou odkloněna ze silnice I/19 a umožňuje napojení čtvrti Stalingrad na centrum města bez nutnosti překonávat komunikaci I. třídy. Lávka spojuje oba břehy v místě příčné cesty parkem z Veselské ulice na levém břehu a Žižkovou ulicí na pravém břehu. Je vedena přímo jak v půdorysné stopě, tak v podélném řezu. Z předmostí jsou navrženy schody k řece, které umožní přímý kontakt s vodou.
Nosný systém tvoří ocelové I profily o výšce 45 cm spřažené se železobetonovou deskou. Na obou březích je konstrukce vetknuta. Nosníky byly ošetřeny černou práškovou barvou. Železobetonová deska je opatřena pochozí izolací. Lávku po obou stranách lemuje zábradlí z prken, kotvených z vnější strany.
Autorská zpráva
Foto: Kamil Saliba
Autor: Refuel s.r.o. – Zbyněk Ryška, Jan Skoupý
Projekt: OPTIMA s.r.o. – Josef Pořický
Realizace: PORR a.s., Ponvia construct s.r.o.
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.