Cílem našeho projektu bylo vytvoření kompaktní, funkční, trvanlivé, jednoduché a zároveň svěží stavby. Složitý a obsáhlý stavební program bylo zapotřebí vtěsnat do půdorysu železobetonového skeletu s omezenou možností růstu do výšky a do poddimenzovaného rozpočtu. Loděnice není novostavbou, ale z původní stavby z roku 1997 byl použitelný pouze skelet ve spodní polovině objektu. I ten jsme museli staticky zesílit a podchytit tryskovou injektáží.
Architektonická forma loděnice je v podstatě lapidární hmotou ve tvaru „psí boudy“. Převýšená proporce a sedlová střecha korespondují s budovou lihovaru naproti. Objekt jsme navrhli tak, aby byl s přiměřenými technickými a architektonickými prostředky energeticky úsporný. Hmota loděnice je maximálně kompaktní, pod fasádou z vlnitého plechu s poměrně malými okny se skrývají velmi silné vrstvy tepelné izolace. Inspirací pro návrh byly plechové boudy okolo smíchovského nádraží, ohrady z vlnitého plechu, benzínová pumpa, houseboaty a botely kotvící v okolí, a především nádherné štíhlé žluté závodní lodě Dukly a celkově pozitivní nálada a energie řeky a sportovců. Nová loděnice by měla být na dalších několik desítek let domovem dalších generací našich reprezentantů v kanoistice a ve veslování. Na rozdíl od fotbalistů a hokejistů tito sportovci přivážejí medaile z olympiád.
Autorská zpráva
Foto: Petr Šmídek, Tomáš Rasl
Autoři: Pavel Joba, Jan Hájek, Jakub Havlas; spoluautor Jakub Straka
Stínící prvek je trochu vidět na fotkách, jiné jsem nedostala. Zhotovitel píše: " Fasádní prvek je jedním z atributů stavby. Bionická…
Všechny fotografie jsou ze 4. dubna 2025. Popisky zkusím doplnit, šlo se staveništěm od Masarykova nádraží mezi budovou Masaryčky a…
Jak se říká, slibem nezarmoutíš.
Tohle je vymazlený dům v šíleném terénu. A to, že má kolem sebe bujnou až divokou zahradu, mu hodně sluší.
Škoda, že u fotografií nejsou popisky na co a odkud se dívám a kdy to bylo foceno,