Manifesto Market Smíchov

Manifesto Market, který si za krátkou existenci získal mezinárodní věhlas i ocenění Obchodník roku, se chystá oživit další pozapomenuté místo, tentokrát v srdci Smíchova. Druhý dočasný market otevře letos v létě na prázdném provizorním parkovišti vedle Národního domu na Smíchově, nevyužívané budovy z 19. století, jež sloužila spolkovým akcím smíchovských a hledá novou funkci před svou rekonstrukcí, již plánuje Torino-Praga Invest. Pop-up Manifesto má s redefinicí vypomoct. Nepůjde o kopii oblíbeného kontejnerového konceptu z Florence – chystá se zelená oáza s vodní hladinou a originálním výběrem gastronomie:
“V Manifestu na Smíchově vytvoříme koncept, v jehož středobodu bude pivní kultura a umění českých sládků, a zaměříme se na nejvyšší kvalitu a rozmanitost. Jsme v jednání s Pilsner Urquell a máme zájem o jejich prvotřídní tankové pivo, ovšem vedle něj budeme čepovat také pečlivý výběr z malých pivovarů a mikropivovarů. Překvapivá bude nabídka jídla – místo klasických pivních snacků se zde bude pivo snoubit s eklektickým menu mezinárodních receptů a s jídly, která se pivem zapíjejí v různých koutech světa, zejména v Asii. Stejně jako v Manifestu na Florenci, i zde se budou konat hudební večery, DJ sety, letní kino a další zdarma přístupné kulturní akce, odhaluje zakladatel Martin Barry, jaký druh zážitků bude čekat v nové lokalitě.

Barry oslovil pro tento pop-up projekt ke spolupráci architektonické duo Chybík + Krištof. Budou pracovat s modulární architekturou, aby zohlednili dočasný charakter Manifesta, a přidají atraktivní vodní prvek.

Lokalita na náměstí 14. října
je jen pár set metrů od rušného Anděla, blok od obchodního centra Nový Smíchov, 3 minuty tramvají z Újezdu a v docházkové vzdálenosti od smíchovské náplavky nebo Tančícího domu. K místu přímo přiléhají dva parky, ale i tak je po většinu času liduprázdné. To chce Manifesto změnit – má ambici vrátit krev do žil dříve tepajícímu srdci smíchovského komunitního života a znovuobjevit jeho půvab. Doufáme, že Manifesto přitáhne tradičně silnou uměleckou a kreativní komunitu Smíchova a poskytne místo k setkávání: „Jsem vděčný za každé nové bistro, restauraci nebo galerii na Smíchově, kde trávím hodně času. Těším se na nové Manifesto, které budu mít blízko a zajdu si tam i pěšky,“ svěřil Aleš Najbrt – designér, hudebník, performer a jedna z nejvýraznějších uměleckých osobností žijících a tvořících na Praze 5. 

Design, voda a koncept
Manifesto se spojilo s mezinárodně uznávanou dvojicí mladých architektů Ondřejem Chybíkem a Michalem Krištofem, kteří hodlají do veřejného prostranství přidat vodní hladinu. Ta bude fungovat také jako zrcadlo a bude odrážet obraz fasády z 19. století mezi současnou přidanou strukturu. „Připravujeme letní oázu zeleně a osvěžující vodní prvek uprostřed města, podobný naší úspěšné vodní instalaci na Expu v Miláně, která se stala hitem světové výstavy. Na zimu se rozvržení Manifesta hravě promění,“ prozradil Ondřej Chybík, partner architektonické kanceláře Chybík + Krištof.

Nově vzniklý prostor nabídne celkem 10 jednotek a opět ponechá většinu plochy pro sezení hostů, relax nebo tanec. Manifesto je již v jednání s tuctem konceptů, které projevily zájem se do projektu zapojit na základě přímého oslovení. Pronájmy bude mít na starosti Dejsiprostor, stejně jako v Manifestu na Florenci.

Plán a harmonogram
Přesný termín otevření bude oznámen v průběhu května a pop-up Manifesto Market na Smíchově plánuje provoz do letošních Vánoc. Pro jarní znovuotevření by se mělo přestěhovat na další adresu. Platit se zde bude bezhotovostně a cashless provoz bude zajištěn ve spolupráci s Mastercard.

Úspěšný počátek Manifesta jako startupu a jeho rychlý růst vzbudily zájem světových médií, po The New York Times a Lonely Planet naposledy Financial Times. V Česku zrozený koncept je nyní v různě pokročilých fázích jednání mířících k mezinárodní expanzi po Evropě i mimo kontinent.

Kulturní program
Manifesto zahájilo spolupráci s Ameba Production, producenty Rock for People a dalších etablovaných hudeních akcí. Ameba bude pod vedením Michala Thomese zajišťovat hudební dramaturgii a pořádat pravidelné koncerty – v každodenním programu zdarma a přibližně jednou do měsíce placené. 
tisková zpráva

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*