Rekonstrukce baru Fontána na bar Aquarium v Uherském Hradišti
	
	
	Lokalita: Uherského Hradiště
	Investor: RNDr. Jan Mitáček
	Architekt: Michal Kutálek/Next Level Studio
	Spolupráce: Viktor Johanis
	Podlahy: Profimat
	Akvárium: Pavlica akvária
	Osvětlení: Müller light, Amon CS, Elektro Mléčka
	Realizace: 2012
	Užitná plocha: 70 m2
	Foto: Martin Kocich
	
	Rekonstrukcí původního baru jsem byl pověřen klientem, pro něhož jsem měl možnost již dříve pracovat. Jednalo se o Cafebar, kde byla poprvé použita parametricky generovaná struktura. Spokojenost s předchozí spoluprací značně usnadnila proces návrhu.
	
	Prostor kavárny – baru je umístěn v zadní přístavbě měšťanského domu, která pochází z 90. let 20. století. Při rekonstrukci došlo k očištění od letitých nánosů „designu“ a provzdušnění prostoru vybouráním původních dekorativních oblouků. Přístavba vyplňuje celý pozemek a proto je jediným zdrojem denního světla původní světlík.
	
	Z počátku investor trval na zachování původního názvu „Bar Fontána“, v průběhu prací ale došlo ke změně. Název zde posloužil jako zdroj inspirace konceptu pojednání prostoru. Volné asociace: fontána – gejzír – hladina vody evokují dynamický, tvarově i barevně proměnlivý děj. Tato proměnlivost světelných podmínek, mihotání světla, barev a odlesků je propsána do interiéru formou zvlněné struktury ze světlovaných vláken. Aby její účinek byl co nejvýraznější, je celý prostor pojednán monochromaticky. Světlo vytváří barevnou informaci, zatímco stroze pojednaný prostor se zaměřuje na její zhmotnění. Důležitý je povrch dopadu světla – jeho struktura, jemný kontrast mezi matnými a lesklými plochami.
	
	Prostor je zabarvován světelnou strukturou ze světlovodných vláken. Vlákna o průměru 3mm prochází 12 skleněnými rámy, které určují výslednou morfologii. Celkem bylo použito přes 1000m vláken a dva světelné zdroje, které vytvářejí postupné přelévání barev skrze vlákna. Lze regulovat rychlost barevné změny nebo ji zcela pozastavit v určitém tónu.
	
	Struktura je navržena metodou parametrického designu, kde na základě námi vytvořeného softwarového nástroje, byly po zadání určitých parametrů generovány různé tvarové varianty. Ty byly prověřovány ve vizualizacích a následně opět měněny. Základními parametry, které je možno měnit jsou rozměry a vzdálenost skleněných rámů, jejich zvlnění ovládané pomocí rádiusů řídících kružnic, počet vláken procházejících přes rám, jejich zhuštění atd. Metoda parametrického designu nesloužila jen pro hledání optimálního tvaru, ale především pro snadné vytvoření výrobních výkresů skleněných rámů a přesné určení potřebné délky vláken.
	
	Nový název „Aquarium“ je odvozen od 6 m širokého akvária, které je zakomponováno do předstěny. Společně se světelnou strukturou vytváří hlavní dominantu prostoru a kompenzují tak chybějící výhled do ulice. V otevíratelné předstěně jsou umístěny technologie akvária a také zdroje světlovaných vláken. Jemná síť vláken slouží zároveň jako zvukolam. RGB LED pásky uložené na skleněných rámech slouží k případnému přisvětlení a dobarvení prostoru.
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	 
 
                                    





 
 
      
 
 
  
  
  





Pánové, děláte mi radost. Světlíky, jako na Vinohradech a split level v garážích, jako pod Dostavbou národního divadla. Děkuji
Tak do toho rozhodně jděte. Určitě nebudete litovat ;)
Dost uvažujeme o tom smaltovaném skle.
Jde o tiskovou zprávu T-mobile. Kasá se tedy ten, kdo si zasmluvnil jméno arény a kdo má průraznější PR. :-)…
Snad jsem to někde prehledl, aneb kdy dospějeme k tomu, ze se ocení a zmíní i ten, kdo stoji za…