Centrum brněnské městské části Žabovřesky se možná výrazně promění. Soukromá společnost Kozak Inn chce zbourat hotel Kozák v Horově ulici a na jeho místě postavit rezidenci s byty, hotelovými apartmány a obchody. Dominantou komplexu má být věž s 15 nadzemními podlažími. Věž by měla výrazně převyšovat okolní domy. Studii změn schválilo žabovřeské zastupitelstvo, řekl dnes ČTK zastupitel Martin Benáček (Strana zelených).
Žabovřeští zelení nedávno ostře protestovali proti stavbě supermarketu v ulici Přívrat. Záměr stavby nového Kozáku jim podle Benáčka nevadí. „Ptal jsem se investora, zda osluněnost okolních domů zůstane zachována. Ujistil mě, že ano," řekl Benáček. Podle investora by patnáctipodlažní věž neměla přímo sousedit s okolními domy, ale s radnicí, dodal politik. Na zasedání zastupitelstva záměr představil žabovřeský zastupitel Igor Fučík (ODS). Ve společnosti Kozak Inn, která investici chystá, figuruje jako předseda představenstva. Kromě Fučíka jsou členy orgánů společnosti další členové rodiny Fučíkových. Investor se domnívá, že komplex s mnohapatrovou věží zapadá do okolí. „Předkládané řešení je vedeno snahou o co nejpřirozenější zacelení místa vzniklém po odstranění budovy hotelu Kozák," uvádí se ve studii, uveřejněné na internetových stránkách jihomoravského krajského úřadu www.kr-jihomoravsky.cz. Umístění v Horově ulici, která se má podle územního plánu Brna stát obchodní městskou třídou, prý dovoluje zamýšlet budovu jako „vyvrcholení daného městského prostoru". Patnáctipodlažní věž prý navíc nepřevýší tři dvanáctipatrové panelové domy, které jsou vzdálené několik bloků. Pokud bude chtít investor postavit komplex v navržené podobě, bude nejspíš muset dosáhnout změny územního plánu. Úřad to uvádí ve vyjádření, které je ke studii komplexu přiloženo. Investor může požádat o změnu územního plánu, muselo by ji však schválit brněnské zastupitelstvo. V novém komplexu se počítá s asi 85 byty, 12 hotelovými apartmány, restaurací a dalšími provozovnami. V podzemních patrech hodlá developer vystavět garáže pro 130 aut. Kvůli hloubení podzemních pater bude třeba vyvézt na 30 000 tun zeminy. Stavbu chce podle zveřejněné studie zahájit příští rok v září a ukončit v říjnu 2009. Zatím je to však jen záměr, termíny investice se budou řídit podle toho, zda firma získá potřebná povolení, řekl ČTK jeden z členů rodiny Fučíkových.
Zdroj: Zpráva ČTK, 27. 12. 2007
Doplněno stavbawebem: architekt projektu Tomáš Havlíček
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Dobry den,mate prosim jeste v nabidce ronde block? Dekuji Sindelarova
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…