Ocenění European Steel Design Awards uděluje Evropská asociace ocelových konstrukcí (ECCS) každé dva roky, čímž podporuje kreativní a nápadité využití oceli v architektuře a při realizaci staveb. Mezi 13 oceněnými stavbami je i most přes Lochkovské údolí na pražském okruhu.
Elegance, umění a funkčnost se s dnešními ocelovými konstrukcemi staveb dokážou spojit téměř nespočetnými způsoby. Nabízejí nové řešení a příležitosti, umožňují konstruktérům povolit uzdu své fantazii a uskutečnit některé z náročných staveb. Konstrukční ocel je finančně dostupná a díky své pevnosti, odolnosti, flexibilitě z pohledu designu, přizpůsobivosti, recyklovatelnosti a trvanlivosti je pořád vyhledávaným materiálem pro stavební konstrukce.
V rámci evropských ocenění Steel Design Awards se oceňují nejvýjimečnější evropské projekty, které se zároveň představují širšímu, mezinárodnímu publiku. Také v letošním ročníku byla mezi třinácti oceněnými stavbami z různých států Evropy jedna z České republiky – most přes Lochkovské údolí na pražském okruhu. Most se tak dostal do společnosti následujících staveb:
• Hlavní železniční nádraží Salzburk, Rakousko;
• Stadion Stade de Lille, Lille, Francie;
• Výzkumná stanice Bharati, Antarktida (nominováno za Německo);
• Mezinárodní letiště Kopitnari, Kutaisi, Gruzie (nominováno za Maďarsko);
• Nádraží pro vysokorychlostní vlaky, Turín, Itálie;
• Konferenční centrum CCK, Kirchberg, Lucembursko;
• Podchody a lávky pro pěší na hlavním železničním nádraží, Arnhem, Nizozemsko;
• Národní turistická stezka, Trollstigen, Norsko;
• Stadion Fonte Nova, Salvador de Baia, Brazílie (nominováno za Portugalsko);
• Most Tullhus, Norrköping, Švédsko;
• Most Hans Wilsdorf, Ženeva, Švýcarsko;
• Radarová věž, Izmit, Turecko.
Slavnostní vyhlášení proběhne 3. října v Miláně u příležitosti výroční konference ECCS. V rámci České republiky bude ocenění předáno na konferenci České asociace ocelových konstrukcí – KONSTRUKCE 2013 – v Lednici dne 17. 10. 2013.
Lochkovský most v Praze byl vybudován jako součást rychlostní silnice R1 (Pražský okruh), konkrétně stavby 514 Lahovice–Slivenec. Jedná se o nejvyšší most v Praze (65 m), ve srovnání se známým Nuselským mostem je o polovinu vyšší. Celá stavba má hmotnost zhruba 20 tisíc tun, na ocelovou konstrukci bylo použito 4700 tun oceli a celková délka mostu je 461 m. Autory architektonického řešení jsou Patrik Kotas a Petr Šafránek, projekčně se na mostu podílely firmy Bögl a Krýsl, k. s., a Stráský, Hustý a partneři; ocelovou konstrukci vyráběly firmy Max Bögl Stahl – und Anlagenbau GmbH & Co KG a MCE Slaný, s. r. o.
Třeba už ne, není v němčině ta páska?
Té knihovny je mi taky líto.
No je to nádhera a pokud se otevření dožiji a nebudou kolem toho ,,Lumpárny finančního rázu " ,tak tu po…
Ve Stavbě si uvedení takové informace v autorské zprávě nepodmiňujeme, oceňujeme každý zdařilý výsledek vzešlý z harmonické spolupráce investora a…
U veřejné stavby by mělo být samozřejmostí uvést způsob výběru architekta.