Na právě probíhající rekonstrukci mostu přes Labe ve Štětí, určeného pro
osobní auta a pěší, je odvodnění řešeno obrubníkovými prvky MEA DECK. Vzhledem
k nulovému podélnému spádu je třeba vodu z vozovky dostat co nejrychleji do
odvodňovacího žlabu. Kombinace obrubníku a žlabu uspoří pojízdnou šířku
komunikace, která je v jednom směru široká pouze 3 m a bodové odvodnění by
zasahovalo do jízdního pruhu. Celková délka odvodnění obou vozovek je cca. 600
metrů. Řešení odvodnění mostů pomocí obrubníkového odvodnění prodlužuje
životnost vozovky i celé konstrukce.
Voda se dostane nejkratší cestou do podélného žlabu, kde rychle odteče do
průběžně navržených odtoků nebo až na konec mostu za dilatační spáru. Na mostě nevzniknou
louže ani při silném dešti, a tudíž nehrozí stříkání vody na chodce.
Více informací o mostním odvodnění najdete ZDE.
podle podkladů společnosti MEA Water Management













Ano, továrna v Pardubicích je velmi zajímavá. Kromě jiného rekonstrukce probíhala za plného provozu. Přikládám odkaz na celou stavbu, je…
V rámci Prahy jde o jednu z nejhlučnějších lokalit, které lze v centru najít. ideální pro drahé kanceláře a bydlení.…
Nejvíce mě oslovila stavba – Továrna v Pardubicích, a myslel jsem to spíše designově, že se mi některé ty stavby…
Které konkrétně a proč?
Hm, některé stavby jsou brutální...