(ČTK) – Pražský magistrát nechal přepracovat projekt části Městského
okruhu zvaného Vlasta navazujícího na Pelc-Tyrolce na tunel Blanka.
Proti dřívějšku jsou prodlouženy tunely, změnily se výjezdy z tunelů a
změněny jsou i podoby některých křižovatek. Na některých místech
vzniknou pozemky určené pro výstavbu. Nový plán ve čtvrtek 12. září 2019 veřejnosti
představili náměstci primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) a Petr
Hlaváček (za TOP 09) a architekti a projektanti.
Kdy část okruhu začne město stavět, zatím nebylo rozhodnuto. Stejně tak není jasné, kolik bude celá akce stát. „Investiční náklady dáváme s projektanty dohromady,“ řekl na dotaz ČTK Hlaváček.
Významnou
změnou proti původnímu plánu je prodloužení tunelů. Na zhruba
desetikilometrovém úseku se protáhnou z původních 4,2 kilometru na 8,5
kilometru. Projektanti se podle architekta a ex-primátora Jana Kasla,
který se projektu podílel, museli vyrovnat s ochranou břehu Vltavy
v Povltavské v Praze 8. Auta tady původně měla v jednom směru jezdit po
povrchu, nově pojedou v obou směrech tunelem pod Bílou skálou. Na břehu
vznikne rekreační oblast.
Pod zemí bude také Libeňská spojka, která povede z Libně na Vychovatelnu. „Celý ten projekt slouží k tomu, aby mohla být propojena horní a dolní Libeň,“
řekl Kasl. Město ustoupilo od plánované křižovatky v ulici V Olšinách,
která by přiváděla auta do staré zástavby ve Strašnicích. Velká
křižovatka nebude ani na Jarově.
Snahou projektantů bylo nově
držet křižovatky co nejvíce pod zemím, aby na povrchu byla jen vyústění,
která bude možné obestavět budovami či zelení. Zmenšením původních
dálničních křižovatek nebude muset město vykupovat tolik pozemků,
s kolika původní projekt počítal. Výjezdy z tunelů budou nově řešeny
místo kruhovými objezdy křižovatkami se semafory, které umožní regulovat
dopravu podle aktuální situace.
Nový plán umožní přidat zeleň a
rozšířit tramvajové trati. Nová tramvajová spojení by v budoucnu mohla
propojit Černokosteleckou a Českobrodskou a ze Spojovací by se mohli
v budoucnu cestující svézt až do Malešic. Nové takzvaně rozvojové území
určené pro výstavbu by mohlo být mezi Palmovkou a Vysočany, kde původní
návrh počítal s estakádou, nebo v Malešicích.
Nová varianta by neměla proti minulému návrhu prodloužit přípravu a dobu stavby. „Budeme
se snažit do konce volebního období získat kladné územní rozhodnutí.
Věřím, že když k tomu přistupujeme tak, že neničíme území, tak to
znamená hladší projednání s městskými částmi, protože to původní řešení
zaručovalo obrovský odpor občanů, na které by to mělo negativní dopady.
Nejsložitější není realizace, ale procesní hledisko a povolovací
kolečko,“ řekl Schenherr. „Řešení, které navrhujeme, není technicky složitější. Z hlediska přípravy tam není žádný zádrhel,“ dodal Kasl.
Zda se bude Vlasta stavět po částech, nebo celá naráz, zatím není jasné. „Výstavba
po částech může obtěžovat lidi déle, v některých případech je ten
razantní zásah (stavba jako celek) lepší. To se bude ale ještě vše
řešit,“ řekl projektant Pavel Šourek.
Městský nebo také
vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku
z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským
tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě
města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl
milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech,
naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.
Doplněno Stavbaweb:
12. září proběhl první díl série přednášek a diskuzí o změnách Prahy náměstků Adama Scheinherra a Petra Hlaváčka. Věnován byl souboru staveb Městský okruh a Libeňská spojka. Hlavní
architekt souboru Jan Kasl a hlavní inženýr projektu Pavel Šourek
detailně představili možnou podobu okruhu se skutečně městským
charakterem.
Záznam brzy najdete na YouTube Institutu plánování a rozvoje Prahy – IPR.
Vizualizace: IPR Praha
Městský okruh bude pokračovat tunelovým komplexem Vlasta, rozhodli radní (15.5.2018)
A když berou tak utíkej ? :D Hele kdybych měl teď stavět dům tak se jistě chopím těhlech akcí různych.…
Proboha, proč tam nemůžete vložit zákres do mapy nebo nějaký jiný plán?