V rámci první etapy byly vybudovány propojovací chodníky s žulovým povrchem, schodiště, nové veřejné osvětlení a provedeny sadové úpravy. Druhá etapa bude zahrnovat úpravu samotné obslužné komunikace v pěší zónu a úpravu břehu řeky.
„Dominantou stavby je schodiště nad bermou řeky, které propojí univerzitní kampus s budoucí pěší zónou, která by měla být zhotovena jako finální řešení v rámci druhé etapy stavby“, řekla náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová. „Hlavním úkolem všech úprav Levobřežní je zklidnění ulice o automobilový provoz a vytvoření prostoru pro cyklisty a pěší. Komunikace ve své nové podobě nebude tvořit nebezpečnou hranici mezi sportovně rekreačním a uměleckým děním Ostravské univerzity a životem u řeky, ale propojí je. Toto je dlouhodobý cíl, kterému však musí dle požadavku policie předcházet jiné stavby či dílčí řešení, “ dodala náměstkyně Bajgarová.
Projektantem stavby byla společnost CHVÁLEK ATELIÉR s. r. o., zhotovitelem K2 stavební Moravia s. r. o. Zahájení druhé etapy stavby se předpokládá v průběhu roku 2023. Dlouhodobým cílem úprav je komfortní propojení pro pěší a cyklisty z centrální části města od Komenského sadu a Sýkorova mostu, kolem kampusu Ostravské univerzity, směrem k areálu Dolní Vítkovice.
Stávající revitalizace levého břehu Ostravice je součástí širší proměny, kterou v minulosti provázely úpravy na obou březích. První z projektů, jež přispěl k estetizaci Havlíčkova nábřeží, začal již v letech 2012/2013, kdy nábřeží ozvláštnily dvě visuté vyhlídkové galerie. První navazuje na nové parkoviště před budovou krajského soudu a druhá je v ose ulice Matiční. V dalších letech následovaly úpravy na pravém břehu (slezská strana) spočívající v obnově a instalaci zeleně spolu s mobiliářem, workoutovým hřištěm, vodáckým molem a bezbariérovým napojením od pomníku M. Sýkory (vystavění nové terasy k posezení a vyhlídce).
Tisková zpráva
Foto: Lukáš Kaboň
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.