(ČTK) – Centrum Paříže mění podobu. Dosavadní silniční komunikace na levém břehu Seiny o délce 2,5 kilometru mezi mosty Alma a Royal, kterou projíždělo až 2000 aut za hodinu, se od včerejšího dne začala měnit v pěší zónu. Ta bude mít podle místních médií rozlohu 4,5 hektaru a bude věnována sportu, kultuře a přírodě. Pro řidiče se včera uzavřel levý břeh Seiny, zatímco silnice v délce tří kilometrů na pravém břehu mezi oběma mosty se uzavřela pro auta již v září a začala se přeměňovat na "městský bulvár" s přechody a prostorami pro chodce. Na levém nábřeží vzniknou do jara kromě jiného vyhlídková místa, restaurace, hudební sály, galerie a plovoucí zahrada.
Projekt, který prosadila pařížská radnice ovládaná levicí a který má stát 35 milionů eur, podle odhadů zpomalí jízdu motorových vozidel mezi východem a západem metropole o asi deset minut. Pravice, která se snažila změně zabránit, tvrdí, že to poškodí ekonomický a další chod metropole, uvedl server francouzského ekonomického deníku Les Echos.
"Je úchylné, aby jedno z nejhezčích míst světa, jakým je nábřeží Seiny mezi muzeem Orsay a mostem Alma, bylo městskou dálnicí. Proto vrátíme tuto část břehů Seiny Pařížanům, všem milovníkům Paříže," vysvětlil pařížský starosta Bertrand Delanoë. Vyjádřil přesvědčení, že po několika týdnech si řidiči zvyknou a žádné problémy nebudou. Připomněl, že na ulicích nad nábřežím byly někde přidány jízdní pruhy.
Doplněno Stavbaweb:
Nábřeží Seiny v Paříži
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.