První velkokapacitní rychlodobíjecí stanice elektromobilů v
České republice je umístěna uvnitř oblouku výjezdní komunikace z benzinové
stanice. Limity zadání tedy tvořil oblý tvar a skromný rozměr stavební plochy a
počet nabíjecích stojanů, z nichž šestice pro elektromobily Tesla musela být
umístěna odděleně od dalších šesti pro ostatní vozy.
Protože nabíjení elektromobilů trvá asi dvacet minut, bylo naším cílem v
omezené ploše, kterou jsme měli k dispozici, vytvořit příjemné prostředí
odlišné od charakteru benzinek. Současně jsme drobnou stavbou chtěli vyjádřit
dynamiku i provozní „čistotu“ elektromobilů a jejich přívětivost vůči životnímu
prostředí. Stavba má tvar dřevěného bumerangu, v jehož vnitřním prostoru je
malý zelený ostrůvek s dřevěnými lavicemi pohledem otevřený k zalesněné stráni.
Tento první supercharger v České republice využívá sociální zařízení sousední
čerpací stanice.
Autorská zpráva
Foto: Filip Šlapal
Autoři: Pavel Dvořák (vedoucí projektu), Petr Uhrín
Investor: E.ON Česká republika, s.r.o.
Určitě souhlasím! Sklo obecně působí velmi elegantně a když se k tomu přidá podsvícení a digitální potisk, vzniká z toho…
Podsvětlená stěna z digitálně potištěného skla působí opravdu stylově a dodává prostoru jedinečnou atmosféru. Takové inovace posouvají standardy v oblasti…
Zajímavé řešení, které ukazuje, že sklo už dávno není jen o průhlednosti. Digitální potisk v kombinaci s podsvícením působí velmi…
Okolo stejné fasády jezdím do práce, Minulé léto úplně uschla. Že by taky experiment? V každém případě teď už zase…
Tak tohle vypadá fakt dobře. Občas se vážně nestačím divit, s jakými inovacemi firmy přicházejí.