První velkokapacitní rychlodobíjecí stanice elektromobilů v
České republice je umístěna uvnitř oblouku výjezdní komunikace z benzinové
stanice. Limity zadání tedy tvořil oblý tvar a skromný rozměr stavební plochy a
počet nabíjecích stojanů, z nichž šestice pro elektromobily Tesla musela být
umístěna odděleně od dalších šesti pro ostatní vozy.
Protože nabíjení elektromobilů trvá asi dvacet minut, bylo naším cílem v
omezené ploše, kterou jsme měli k dispozici, vytvořit příjemné prostředí
odlišné od charakteru benzinek. Současně jsme drobnou stavbou chtěli vyjádřit
dynamiku i provozní „čistotu“ elektromobilů a jejich přívětivost vůči životnímu
prostředí. Stavba má tvar dřevěného bumerangu, v jehož vnitřním prostoru je
malý zelený ostrůvek s dřevěnými lavicemi pohledem otevřený k zalesněné stráni.
Tento první supercharger v České republice využívá sociální zařízení sousední
čerpací stanice.
Autorská zpráva
Foto: Filip Šlapal
Autoři: Pavel Dvořák (vedoucí projektu), Petr Uhrín
Investor: E.ON Česká republika, s.r.o.
Stínící prvek je trochu vidět na fotkách, jiné jsem nedostala. Zhotovitel píše: " Fasádní prvek je jedním z atributů stavby. Bionická…
Všechny fotografie jsou ze 4. dubna 2025. Popisky zkusím doplnit, šlo se staveništěm od Masarykova nádraží mezi budovou Masaryčky a…
Jak se říká, slibem nezarmoutíš.
Tohle je vymazlený dům v šíleném terénu. A to, že má kolem sebe bujnou až divokou zahradu, mu hodně sluší.
Škoda, že u fotografií nejsou popisky na co a odkud se dívám a kdy to bylo foceno,