Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce vybudovat nad pražským
Masarykovým nádražím zastřešení s vestibulem, kterým si budou moci lidé
zkrátit cestu centrem Prahy. Původně se počítalo s podchodem pod
kolejemi. Celkové investiční náklady na modernizaci stanice se pohybují
okolo 1,66 miliardy korun. SŽDC to uvedla v tiskové zprávě.
„Oproti původnímu zadání s výstavbou podchodu pod železniční
stanicí bude součástí projektované stavby vybudování nového vestibulu ve
formě zastřešení nad jednotlivými nástupišti propojující prostor ulic
Na Florenci, Hybernské a Opletalovy s jednotlivými nástupišti Masarykova
nádraží a současně také pěší propojení ulic Hybernské a Opletalovy
s ulicí Na Florenci,“ přibližuje generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Návrh východního vestibulu, zastřešujícího platformy nad nástupišti,
vychází z varianty podkladové Studie zastřešení žst. Praha Masarykovo
nádraží, tzv. Vlaštovky, kterou zpracovaly ve spolupráci společnosti
SUDOP PRAHA a Jakub Cigler Architekti.
Zadaná dokumentace bude kompletně řešit uspořádání vestibulu na
Masarykově nádraží, tedy počty a umístění eskalátorů, schodišť či
výtahů. Zabývat se bude umístěním orientačního a informačního systému,
prostor pro odbavení cestujících, čekáren a mobiliáře. Výsledkem bude
návrh prostor v takovém rozsahu, který potřebují cestující na železnici
pro přístup k vlaku. Dále bude řešit funkci pěšího propojení ulic
Opletalovy, Hybernské a Na Florenci. Stanoví hlavní pěší trasu tak, aby
nedocházelo ke kolizi procházejících s čekajícími cestujícími.
Samozřejmostí bude návrh přístupů z ulic Hybernské a Na Florenci tak,
aby bylo výsledné řešení územně projednatelné, a to i s ohledem na
minimální zásah do křižovatky u Hybernské ulice. V neposlední řadě se
studie musí zabývat architektonickou stránkou. Zhotovitel vyhotoví
vizualizace architektonického návrhu stavby a zpracuje videospot
a prezentace stavby. Součástí zakázky je zpracování 3D modelu všech
částí stavby, který bude základem pro zpracování kompletní přípravné
dokumentace.
Území Masarykova nádraží je jedinečnou rozvojovou lokalitou
v samotném centru Prahy, která je kvalitně zapojena do městské struktury
a navíc je díky železničnímu spojení v přímém kontaktu s dalšími
pražskými i mimopražskými územími. „Návrh studie respektuje a využívá
unikátnost lokality. Vyzdvihuje výhodnost zachování vlakové obsluhy
centra města a zajištění bezbariérového propojení dnes de facto
izolovaných čtvrtí Prahy, Josefova, Nového Města, Karlína a dolního
Žižkova,“ zdůrazňuje primátorka hlavního města Prahy Adriana Krnáčová.
Vypsat zakázku plánuje SŽDC v průběhu srpna. Předpokládaná doba
zpracování dokumentace je 18 měsíců a spolu s nutným časem na veřejnou
zakázku lze očekávat územní rozhodnutí v polovině roku 2019. Očekávaná
hodnota zakázky dosahuje přibližně 11 miliónů korun. Celkové investiční
náklady na modernizaci stanice se pohybují okolo 1,655 miliardy korun.
tisková zpráva
"Silueta původního mostu zůstala v panoramatu města zachována". Fascinuje mě, že všude kromě Prahy to chápou a dokáží rozlišit, co…
Prečo to rieši iný architekt, keď už Penta mala pripravený vlastný a zaujímavejší návrh v rámci toho ich projektu od Zahy Hadid?