Pavel Hladík, 2005, FA ČVUT
vedoucí práce: Patrik Kotas
oponent: I. Lejčar
konzultace: M. Florián, K. Hájek, J. Malec, J. Fousek, B. Vaňková, M. Micka, K. Lorenc, V. Rotter
Projekt řeší kompletní revitalizaci území nádraží Praha Smíchov. Nádraží se nachází na levém břehu řeky Vltavy v současnosti prudce se rozvíjející části Prahy 5. Je to vstupní bod do centra Prahy z jihozápadu z přilehlých oblastí pražské aglomerace a z dálkových meziměstských železničních spojení.
Koncept řešení je postaven na těchto důležitých bodech:
- ï? Ekonomicky pozvednout tuto lokalitu a vytvořit nové městské centrum
- ï? Povýšit Nádražní ulici na urbanisticky volný prostor s centralizovaným, organizovaným dopravním uzlem
- ï? Propojit danou lokalitu, která byla po více než století dělena železnicí a nyní městským okruhem
- ï? Povýšit objekt nádraží na veřejný prostor s nonstop životem
- ï? Vytvořit pobytovou terasu, která bude mít návaznost na možný nový park nad kolejištěm
- ï? Zrychlit přístup do transportního uzlu, zrychlení a zpřehlednění přestupů
- Setřít hranice mezi městskou urbanizovanou strukturou, náročným dopravním uzlem a parkovou zelení
Vzniká tak 3D struktura, která umožňuje volný průchod a pohyb cestujících i návštěvníků ve všech směrech. Zároveň je prosvětlená denním osvětlením. Autobusové nádraží přemístěné z lokality Na Knížecí je umístěno v západní části na úrovni nástupišť pro rychlíkovou vnitrostátní dopravu. Těsná návaznost umožňuje přímý přestup z železniční dopravy na dopravu autobusovou. Stání autobusů je šikmé po úhlem 35°, nutné prosklené čekací zázemí je přímo před stáním autobusů.
Publikováno ve stavbě č. 5/2005
Petr Vybrali jsme ho hlavně kvůli lepší tepelné izolaci – v zimě je u oken znatelně tepleji a v létě…
Je fajn vidět, že společnost HELUZ IZOS nabízí nejen širokou škálu izolačního zasklení, ale také nástroje, které usnadňují výběr —…
Zajímavé zjištění, že tohle patří pod Heluz. To by mě nenapadlo.
Taková záruka je úplně jiná liga. 149 let? To už je skoro jako věčnost! 😎
Kdo by nechtěl mít na barák doživotní záruku? A ještě k tomu celou hrubou stavbu, to už je level, co…