Praha 3 zastavila přípravu stavby podzemních garáží na náměstí (pod náměstím měly být postaveny třípatrové garáže, které by pojaly 424 vozů).
Radnice chce rovněž připravit celkovou obnovu náměstí. Diskutuje se o návrhu, který před deseti lety vzešel z architektonické soutěže. Autorem vítězného projektu celkové obnovy náměstí byl atelier MCA – studii obnovy náměstí naleznete zde (doplněno Stavbaweb).
(ČTK) – Praha 3 zastavila přípravu výstavby podzemních garáží na náměstí Jiřího z Poděbrad, které měly stát 710 milionů korun bez DPH. Rozhodla o tom rada městské části, ČTK o tom dnes informoval místostarosta Ondřej Rut (SZ). Radnice do přípravy od roku 2005 investovala přes 15 milionů korun, před dokončením byla dokumentace pro stavební povolení.
Garáže měly mít kapacitu 400 míst a měly rozšířit současné podzemní parkoviště. Opozice, ve které dříve byla část současného vedení radnice, projekt dlouhodobě kritizovala. Nynější radní si nechali vypracovat analýzu, která projekt označila jako předimenzovaný a stavebně-technicky náročný. (Příprava projektu byla zastavena na základě analýzy právních a ekonomických variant realizace projektu prostřednictvím spolupráce soukromého a veřejného sektoru, kterou pro městskou část zpracovalo sdružení advokátů Holec & Zuzka ve spolupráci s Fakultou stavební ČVUT a společností ČSOB Advisory. Tato analýza projekt jednoznačně odmítla jako předimenzovaný a mimořádně stavebně-technicky náročný. – doplněno Stavbaweb, zdroj praha.zeleni.cz)
"Praha 3 se v následujících letech chystá investovat do nákupu parkovacích míst v již existujícím objektu v Lucemburské 28 a pustí se do rekonstrukce stávajících a nyní neobsazených hromadných garáží na Vinohradské 114. Tyto investice by měly uspokojit poptávku po parkování v této oblasti Vinohrad. Výstavba velkokapacitních garáží na Jiřího z Poděbrad by byla pro městskou část ekonomický hazard," uvedl k tomu místostarosta Rut.
Radnice chce rovněž připravit celkovou obnovu náměstí. Diskutuje se o návrhu, který před deseti lety vzešel z architektonické soutěže. Rekonstrukce náměstí by měla podpořit žádost o zápis kostela Nejsvětějšího Srdce Páně na seznam památek UNESCO. Opravena by měla být i přilehlá křižovatka u ulice U Vodárny, kde v současnosti chybějí přechody pro chodce.
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Souhlasím s umístěním na nevhodném místě. Také se mi nelíbí rozsáhlost a velké pochozí rampy. Dopravní obsluha.Metro.Garaže.Tramvaje.Nádraží.
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…