Progresivní brněnská společnost zabývající se prodejem
produktů a poskytováním služeb v oblasti telekomunikací, informačních
technologií a sociálních sítí chtěla mít své první zákaznické centrum a
prodejnu uspořádánu jako sestavu jednotlivých místností bytu. Tak, aby mohla
demonstrovat vhodnost nabízených zařízení a služeb v simulovaném prostředí.
Prodejní prostory jsme proto navrhli jako sestavu jednotlivých míst, která
mohou zastupovat jednotlivé funkční prostory bytu a jsou tudíž adekvátně
vybavena – „obývací pokoj“ tapetou a křesly, „kuchyně“ pracovní plochou,
„pracovna“ kancelářským stolem. Současně však nemají nic společného s buildupem
obchodního domu Ikea ani s domečkem pro panenky. Tím, co navržený obchodní
prostor propojuje s obytným, je materialita povrchů a užití tvarových
nábytkových archetypů, avšak v materiálové transpozici.
Při naplnění „obytného“ zadání obchodu jsme chtěli vytvořit jeho metropolitní
charakter a otevřenou atmosféru. Proto jsme pracovali s minimem detailů a
materiálů. Tím převládajícím je dřevo, z něhož jsou nejen podlahy, ale také
stěny schodiště, prodejní a výstavní stoly a plochy, bar, křesla a barové
sezení umístěné ve výkladcích. To vytváří „kavárensky“ atraktivní rozhraní
ulice a interiéru obchodu a tím oba prostory (nejen) vizuálně propojuje.
Vnitřní líc fasády tvoří (vertikální) zahrada, která interiér vytahuje do města
a je svěží jako firma sama.
Když vejdete do obchodu, zjistíte, že v něm vlastně není nic kromě nabídky
špičkových technologií a lidí v tričkách superhrdinů, kteří vám nabídnou
výbornou kávu z italského stroje a ty hračičky vám prodají. A to nic je
výsledkem našeho úsilí.
Autorská zpráva
Foto: Filip Šlapal
Autoři: Martina Holá (vedoucí projektu), Petr Pelčák, Petr
Uhrín
Investor: SMART Comp. a.s.


















Jde o tiskovou zprávu T-mobile. Kasá se tedy ten, kdo si zasmluvnil jméno arény a kdo má průraznější PR. :-)…
Snad jsem to někde prehledl, aneb kdy dospějeme k tomu, ze se ocení a zmíní i ten, kdo stoji za…
Jakým způsobem se likviduje (nebo recykluje?) atypické bednění? Je z něj surovina nebo odpad? Má na to Česká Doka také…
Úplně mě baví, jak se vrací ornamentní skla a jak se kombinuje estetika s praktičností.
OK inspirace pro všechny, kdo plánují moderní interiér.