Stavba nízkoenergetického objektu musí být velmi promyšlená. Například řešení vytápění. Začíná to už výběrem spotřebiče, který objekt bude vytápět. Pokud se majitelé domu rozhodnou využívat spotřebiče nezávislé na sítích, doporučuje se vybrat uzavřené typy — tedy takové, které si vzduch potřebný k hoření přivádějí z okolí budovy, nikoliv z vnitřního prostředí. Jedině tak je zajištěno, že spotřebič nebude ani v době nejintenzivnějšího topení, spotřebovávat vzduch v domě. Na tento problém narážejí i majitelé domů, kteří zaizolovali stěny nebo vyměnili okna. Komín přestal táhnout a oheň v krbu hořet. Utěsněním objektu byla přerušena přirozená cirkulace vzduchu.
Problémem v tomto případě není izolace, ale nevhodný komín. Izolované domy musejí mít komín s přívodem vzduchu — komín, který má kromě spalinové cesty i větrací šachtu. Spalinová cesta zajišťuje bezpečný odvod spalin ven z domu, větrací šachta zase přivádí dostatečné množství vzduchu, aby mohl oheň dobře hořet. Na tomto principu je postaven komínový systém Schiedel ABSOLUT společnosti Schiedel. Je ideální pro nízkoenergetické objekty, neboť splňuje zároveň nároky na těsnost a nevyužívá funkci zadního odvětrání. Hodnota průvzdušnosti je přibližně 1/10 ve srovnání s "klasickými" třísložkovými komínovými systémy (ověřeno testem Blower Door Test).
Jaké požadavky klade nízkoenergetické stavění na komín a komínový systém či jak nejvíce ušetřit za vytápění, vám rádi poradí ve společnosti Schiedel. Její odborníci jsou vám k dispozici na telefonním čísle 326 999 011; informace o nabídce společnosti Schiedel najdete na www.schiedel.cz.
Informace společnosti Schiedel
Zdroj: Stavba 5/2007
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…
Za zbourání a přesunutí kulturní památky a zničení panoramatu s Vyšehradem chráněným Unescem, by SŽ měla být potrestána.