Část původní historické budovy byla zachována a modernizována, zbývající část nádraží se vstupem do podchodu tvoří nová prosklená odbavovací hala podle architektonického návrhu Atelieru AP ústeckého architekta Zdeňka Havlíka.
ČD otevřely zrekonstruovanou halu ústeckého nádraží
Ústí nad Labem – (ČTK) – Cestujícím na ústeckém hlavním nádraží od minulého týdne slouží zrekonstruovaná odbavovací hala. Nahradila část budovy, která se stavěla po amerických náletech z roku 1945 a která měla být původně jen provizoriem. Celá rekonstrukce budovy má stát asi 45 milionů korun a dokončena má být v prosinci. Novinářům to dnes řekla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
Ústecké hlavní nádraží je z těch nejstarších v Česku, bylo postaveno už v roce 1850, kdy se budovala trať z Prahy do Drážďan. V roce 1945 ho ale poškodil americký nálet a zbyla z něj v podstatě jen třetina, ta bližší Mariánské skále. Část se dostavěla tak, aby architektonicky alespoň trochu odpovídala, ale stejně trpěla spoustou nedostatků.
Byla stísněná a vůbec neodpovídala tomu, že jde o frekventované nádraží, které je co do počtu cestujících desáté v Česku. Problémy byly i s nedomyšleným ústím podchodu – cestující ignorovali východ a pak se v opačných dveřích sráželi s těmi, kteří naopak chtěli odjet. Ústeckým hlavním nádražím projde ročně asi 1,5 milionu cestujících.
Na jaře se začala stavět nová prosklená přístavba s odbavovací halou o ploše 170 metrů čtverečních, se čtyřmi pokladnami a zákaznickým centrem. "Tím došlo k dokončení první etapy rekonstrukce, ta druhá bude dokončena v prosinci 2012," uvedla Pistoriusová. Celé nádraží se rekonstruuje už od roku 2005. Zcela se změnilo kolejiště, nástupiště, podchody i prostor mezi nádražím a labským nábřežím.
Nová budova by měla zároveň umožnit přímý vstup z ulice do podchodu, který neslouží jen cestujícím, ale i jako spojnice mezi centrem města a nábřežím Labe. "Jdete z centra historickou uličkou a najednou narazíte na stěnu, za kterou jsou záchody. To není důstojné entrée, to samé při cestě z druhé strany z peronu," řekl v zimě novinářům architekt Zdeněk Havlík, který rekonstrukci navrhl. "Bude to komunikační osa, má samozřejmě ještě vyšší urbanistický rozměr," dodal Havlík.
Dokončovací práce se plánují až do prosince. V historické části budovy vzniknou prodejny a v obchodní pasáž se má výhledově proměnit i průchod pod perony.
Související články:
Přestavba hlavního vlakového nádraží v Ústí nad Labem 19.12.2011
To máte co slavit.taková lumpárna,památkově chráněné i Uneskem. Zločinci že SŽ nechali most schválnězchátrat,je to na trestní oznámení. Odborníci vypracovali…
Tak si říkám, nakolik je takto nasvícená katedrála autentická, jestli má tu správnou atmosféru. Nebo jestli by ji původní stavitelé…
Ostrava to udělala chytře a tím, že počkala, objevila a mohla vyřešit i novodobý problém se zásilkovými boxy.
Bez ohledu na hodnocení co je hezké má tahle lávka ohromné plus hlavně pro děti, a to v průhlednosti zábradlí.
Nádhera! jaká lehkost oproti tuposti lávky v Praze mezi Karlínem a Holešovicemi !!!!