Nově zrekonstruovaná hala ústeckého nádraží

Část původní historické budovy byla zachována a modernizována, zbývající část nádraží se vstupem do podchodu tvoří nová prosklená odbavovací hala podle architektonického návrhu Atelieru AP ústeckého architekta Zdeňka Havlíka.



ČD otevřely zrekonstruovanou halu ústeckého nádraží

Ústí nad Labem – (ČTK) – Cestujícím na ústeckém hlavním nádraží od minulého týdne slouží zrekonstruovaná odbavovací hala. Nahradila část budovy, která se stavěla po amerických náletech z roku 1945 a která měla být původně jen provizoriem. Celá rekonstrukce budovy má stát asi 45 milionů korun a dokončena má být v prosinci. Novinářům to dnes řekla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Ústecké hlavní nádraží je z těch nejstarších v Česku, bylo postaveno už v roce 1850, kdy se budovala trať z Prahy do Drážďan. V roce 1945 ho ale poškodil americký nálet a zbyla z něj v podstatě jen třetina, ta bližší Mariánské skále. Část se dostavěla tak, aby architektonicky alespoň trochu odpovídala, ale stejně trpěla spoustou nedostatků.

Byla stísněná a vůbec neodpovídala tomu, že jde o frekventované nádraží, které je co do počtu cestujících desáté v Česku. Problémy byly i s nedomyšleným ústím podchodu – cestující ignorovali východ a pak se v opačných dveřích sráželi s těmi, kteří naopak chtěli odjet. Ústeckým hlavním nádražím projde ročně asi 1,5 milionu cestujících.

Na jaře se začala stavět nová prosklená přístavba s odbavovací halou o ploše 170 metrů čtverečních, se čtyřmi pokladnami a zákaznickým centrem. "Tím došlo k dokončení první etapy rekonstrukce, ta druhá bude dokončena v prosinci 2012," uvedla Pistoriusová. Celé nádraží se rekonstruuje už od roku 2005. Zcela se změnilo kolejiště, nástupiště, podchody i prostor mezi nádražím a labským nábřežím.

Nová budova by měla zároveň umožnit přímý vstup z ulice do podchodu, který neslouží jen cestujícím, ale i jako spojnice mezi centrem města a nábřežím Labe. "Jdete z centra historickou uličkou a najednou narazíte na stěnu, za kterou jsou záchody. To není důstojné entrée, to samé při cestě z druhé strany z peronu," řekl v zimě novinářům architekt Zdeněk Havlík, který rekonstrukci navrhl. "Bude to komunikační osa, má samozřejmě ještě vyšší urbanistický rozměr," dodal Havlík.

Dokončovací práce se plánují až do prosince. V historické části budovy vzniknou prodejny a v obchodní pasáž se má výhledově proměnit i průchod pod perony.

Související články:

Přestavba hlavního vlakového nádraží v Ústí nad Labem 19.12.2011
 

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*