Nová podoba prostoru v brněnské ulici Dornych

Skupina Crestyl včera zveřejnila pracovní vizualizace budoucí podoby území jižně od brněnského hlavního nádraží mezi ulicemi Dornych, Úzká a Uhelná, kde je dnes umístěno obchodní centrum Dornych (bývalé Tesco). Záměrem investora je celou plochu uvolnit a na místě stávajících objektů vybudovat polyfunkční městkou čtvrť, která propojí historické centrum města s plánovanou Jižní čtvrtí. Na místě dnešního obchodního centra vznikne nové náměstí lemované šesti samostatnými objekty. Celý prostor bude napojený na uliční síť a podchod pod nádražím, v budoucnu po přesunu hlavního nádraží také na systém městských parků na místě dnešního kolejiště.

„Chceme zde vytvořit stále živý a volně přístupný veřejný prostor ,náměstí‘ se všemi funkcemi, které k tomu patří,“ říká Simon Johnson, výkonný ředitel skupiny Crestyl. „Již první zveřejněné pracovní vizualizace ukazují, že u každé z budov se počítá s individuální architekturou. Vše samozřejmě připravujeme v úzkém kontaktu s Kanceláří architekta města Brna i samotným městem, aby projekt odpovídal jeho dalšímu plánovanému rozvoji. Respektujeme tak budoucí požadavky na celou lokalitu, které nyní vznikají dle dokončované územní studie Jižní čtvrti.“

Na celkové koncepci a architektonickém řešení se podílí zahraniční i lokální architekti. Hlavním architektem je mezinárodní plánovací a architektonické studio MTDI vedené Markem Tryzybowiczem, který se projektu osobně věnuje a má letité zkušenosti s realizacemi významných staveb po celém světě. Nejbližší projekt, za kterým stojí, je bratislavské multifunkční centrum Eurovea s kancelářemi, obchody, byty, restauracemi, parkem a promenádou na nábřeží Dunaje, které propojuje řeku s centrem města. Na projektu Dornych se také podílí i významný lokální partner, kterým je brněnské studio Arch.Design. To za více než dvacet let své existence realizovalo projekty po celé republice a posbíralo 28 ocenění za architekturu.

Řešené území zahrnuje celou plochu stávající budovy obchodního centra u brněnského hlavního vlakového nádraží a přilehlé okolí směrem k železniční trati na severu a k budově železářství v Uhelné ulici na západě, včetně stávajícího parkoviště. I proto se v projektu počítá s parkováním v podzemí. V současné době probíhá projektová příprava. Dokončení celého projektu se předpokládá v horizontu pěti let.
tisková zpráva

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*