Nová uliční vpusť Tegra z produkce Wavin

Praxe z posledních let ukazuje, že naše obce čelí v souvislosti s častějšími a intenzivnějšími přívalovými dešti vážnému problému, stárnoucí městská infrastruktura se totiž obvykle nedokáže s těmito přívaly vody vyrovnat. Zastaralé uliční vpusti nezvládají dešťovou vodu dostatečně rychle odvádět, a navíc jsou často zanášeny nečistotami, které mohou následně ucpat kanalizační potrubí. Voda pak zůstane na ulicích, což způsobuje celou řadu nepříjemností a škod.

Nová uliční vpust z produkce Wavin
Společnost Wavin vytvořila novou uliční vpusť Tegra, která je spolehlivá, má vysokou životnost, snadno se instaluje a má lepší hydraulický výkon.  Splňuje evropské normy, respektuje požadavky na instalaci a čištění v dalších evropských zemích. Nový typ uliční vpusti Tegra díky praktické rukojeti, opěrce pro nohy a lehké plastové konstrukci usnadňuje, urychluje a zlevňuje instalaci. Celé usazení obstará jediný člověk bez použití zdvihacího zařízení.  Díky plochému dnu vpusti, které může být uloženo přímo na dno výkopu, není při instalaci nutný ani beton. Materiálové složení zajišťuje vysokou odolnost proti poškození při přepravě, instalaci a údržbě. Pružná šachtová roura spolupůsobí se zeminou a eliminuje zatížení vzniklé dopravou, což snižuje poškození mříže a zajišťuje správnou funkčnost.

Dešťová voda nese do vpusti spoustu nečistot, jako je písek, listí a pouliční odpad. Ty je potřeba zachytit a odfiltrovat, aby se nedostaly do kanalizačního potrubí a nezanesly ho. K tomu slouží unikátní 360° filtr s prouděním směrem vzhůru. Filtr má kuželovitý tvar a široké hrdlo, proto nabízí rychlejší průtok a minimální riziko zanesení. Dešťová voda se tak snadno a rychle po pročištění dostane do kanalizace. Nová uliční vpust Tegra je k dispozici pro český trh ve dvou velikostech, DN 315 s objemem usazovacího prostoru 70 l a průměrem odtoku 160 mm a DN 425 s objemem usazovacího prostoru 70 l a průměrem odtoku 200 mm.

podle podkladů společnosti Wavin Ekoplastik



Komentáře

  1. Čtenář Stavbawebu says:

    Velmi neprofesionální představení a asi i malé zkušenosti s osudem českých silničních či uličních vpustí. Toto je pouze obchodní klamání neinformovaných a naivních investorů, což města a obce skoro vždy jsou. Tyto vpusti není možné vůbec používat pro silniční dopravu, ale snad a to jedině pro pěší zóny bez možností pojíždění vozidly TS měst. Zeptejte se prosím odborníků, jaké zátěže přináší nákladní a autobusová doprava na povrch komunikací a co jsou to okrajové podmínky výdrže povrchů silnic všech tříd jejich zatěžování.

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*