Správa železniční dopravní cesty společně s Ministerstvem dopravy, městem Třinec a Českými drahami včera slavnostně otevřela novou zastávku Třinec-centrum (Trzyniec-Centrum), která leží v mezistaničním úseku Bystřice nad Olší – Třinec na III. tranzitním železničním koridoru.
Podle projektu společnosti SUDOP Brno zastávku vybudovaly firmy OHL ŽS a Subterra.
Zastávka se nachází nedaleko náměstí T. G. Masaryka. Zlepší se tak obslužnost centra, což přispěje ke zvýšení zájmu obyvatel města o železniční dopravu. Tomu by mělo pomoci i právě budované parkoviště v blízkosti zastávky.
Stávající železniční stanice Třinec se nachází v oblasti průmyslové zóny a od nové zastávky je vzdálena 2,4 km. V souvislosti s probíhající optimalizací trati Bystřice nad Olší – Český Těšín a výstavbou podjezdu VIA Lyžbice proto padlo rozhodnutí o výstavbě nové zastávky přímo v centru města. Investice v hodnotě necelých 36 miliónů korun (bez DPH) byla financována z národních zdrojů prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury, příspěvky poskytly také město Třinec a České dráhy.
Cestujícím budou sloužit dvě vnější mimoúrovňová nástupiště v délce 300 metrů s nástupní hranou ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice. Nástupiště jsou široká tři metry s rozšířením v místě pevných schodišť a výtahů pro cestující. Část ploch je zpevněna betonovou dlažbou. Zastávka je plně bezbariérová, vybavená varovnými a signálními pásy. Přístup na nástupiště je možný jak pevnými schodišti a výtahy ze silničního podjezdu, tak i přístupovými chodníky v místě zrušeného úrovňového přejezdu. Schodiště jsou zastřešena.
Každé nástupiště je vybaveno částečně proskleným přístřeškem v odstínech šedé a stříbrné barvy. Přístřešky jsou dlouhé 70 metrů a jedna jejich stěna slouží v celé své délce jako protihluková bariéra. Zastávka byla vybavena informačním systémem s hodinami a je také stavebně připravena pro instalaci městského kamerového systému.
Přilehlou zástavbu v městské části Lyžbice chrání protihlukové stěny z jednostranně či oboustranně pohltivých panelů ze směsného plastu. Délka protihlukových stěn je 333 metrů u koleje č. 1 a 321 metrů u koleje č. 2.
Součástí stavby byla také rekonstrukce železničního spodku a svršku, odvodnění stanice, vybudování nového trakčního a kabelového vedení, sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, osvětlení a technologického domku pro umístění technologického zázemí SŽDC, rozvodny nízkého a vysokého napětí a trafostanice.
Stínící prvek je trochu vidět na fotkách, jiné jsem nedostala. Zhotovitel píše: " Fasádní prvek je jedním z atributů stavby. Bionická…
Všechny fotografie jsou ze 4. dubna 2025. Popisky zkusím doplnit, šlo se staveništěm od Masarykova nádraží mezi budovou Masaryčky a…
Jak se říká, slibem nezarmoutíš.
Tohle je vymazlený dům v šíleném terénu. A to, že má kolem sebe bujnou až divokou zahradu, mu hodně sluší.
Škoda, že u fotografií nejsou popisky na co a odkud se dívám a kdy to bylo foceno,