Správa železniční dopravní cesty společně s Ministerstvem dopravy, městem Třinec a Českými drahami včera slavnostně otevřela novou zastávku Třinec-centrum (Trzyniec-Centrum), která leží v mezistaničním úseku Bystřice nad Olší – Třinec na III. tranzitním železničním koridoru.
Podle projektu společnosti SUDOP Brno zastávku vybudovaly firmy OHL ŽS a Subterra.
Zastávka se nachází nedaleko náměstí T. G. Masaryka. Zlepší se tak obslužnost centra, což přispěje ke zvýšení zájmu obyvatel města o železniční dopravu. Tomu by mělo pomoci i právě budované parkoviště v blízkosti zastávky.
Stávající železniční stanice Třinec se nachází v oblasti průmyslové zóny a od nové zastávky je vzdálena 2,4 km. V souvislosti s probíhající optimalizací trati Bystřice nad Olší – Český Těšín a výstavbou podjezdu VIA Lyžbice proto padlo rozhodnutí o výstavbě nové zastávky přímo v centru města. Investice v hodnotě necelých 36 miliónů korun (bez DPH) byla financována z národních zdrojů prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury, příspěvky poskytly také město Třinec a České dráhy.
Cestujícím budou sloužit dvě vnější mimoúrovňová nástupiště v délce 300 metrů s nástupní hranou ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice. Nástupiště jsou široká tři metry s rozšířením v místě pevných schodišť a výtahů pro cestující. Část ploch je zpevněna betonovou dlažbou. Zastávka je plně bezbariérová, vybavená varovnými a signálními pásy. Přístup na nástupiště je možný jak pevnými schodišti a výtahy ze silničního podjezdu, tak i přístupovými chodníky v místě zrušeného úrovňového přejezdu. Schodiště jsou zastřešena.
Každé nástupiště je vybaveno částečně proskleným přístřeškem v odstínech šedé a stříbrné barvy. Přístřešky jsou dlouhé 70 metrů a jedna jejich stěna slouží v celé své délce jako protihluková bariéra. Zastávka byla vybavena informačním systémem s hodinami a je také stavebně připravena pro instalaci městského kamerového systému.
Přilehlou zástavbu v městské části Lyžbice chrání protihlukové stěny z jednostranně či oboustranně pohltivých panelů ze směsného plastu. Délka protihlukových stěn je 333 metrů u koleje č. 1 a 321 metrů u koleje č. 2.
Součástí stavby byla také rekonstrukce železničního spodku a svršku, odvodnění stanice, vybudování nového trakčního a kabelového vedení, sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, osvětlení a technologického domku pro umístění technologického zázemí SŽDC, rozvodny nízkého a vysokého napětí a trafostanice.
Škarohlíde :-) , copak nevidíte ty možnosti? Každé ráno uděláte z těch venkovních spáčů četu, která nakluše a s radostí…
Autorům, realizaci a investorovi se podařila úžasná stavba. Ta obřadní síň je svojí koncepcí a jednoduchostí nesmírně přitažlivá, gratuluji. Materiálové…
Copak omyl? Ale strategie myšlení tvůrců a autorů záměru běhá někde v jných galaxiích a nevnímá, že jsme v Česku,…
Je to kulturní stánek nebo další cirkus? Už to vidím jak ty rampy v zimě, v létě, budou žít svým…
Těším se. Ale jak může někdo tvrdit, kdy začne stavět? Copak může vědět, jak dlouho bude trvat povolovací proces, výkupy…