Nové vedení Prahy 1 chce úpravu projektu u Masarykova nádraží

(ČTK) – Budoucí koalice v Praze 1 ve složení Praha 1 Sobě (P1S), My, co tady žijeme (KDU-ČSL, STAN, Iniciativa občanů) a Zelená pro jedničku bude jednat se společností Penta Investments o úpravě projektu, který společnost plánuje stavět kolem Masarykova nádraží. Novinářům to dne 14. listopadu 2018 řekli zástupci budoucího vedení radnice, které by zastupitelstvo městské části mělo zvolit v pondělí. Penta chce na pozemcích vybudovat administrativní čtvrť s obchody a restauracemi, ale také park podle projektu studia zesnulé britské architektky Zahy Hadidové. Vyjádření společnosti ČTK zjišťuje.

„Napříč koalicí zastáváme postoj, že plány tak, jak jsou dneska na stole, jsou příliš předimenzované, je tam navržená příliš velká hmota budov,“ uvedl budoucí radní Prahy 1 Petr Kučera (Zelená pro jedničku). Dodal, že lokalita je umístěna v centru pražské kotliny a s ohledem na oteplující se klima je vystavena největšímu přehřívání v letních měsících. „Rádi bychom usilovali o to, aby místo bylo vhodnějším způsobem zastavěno, vzdušnější a zelenější,“ vysvětlil Kučera.

Zástupci koalice dále uvedli, že budou chtít jednat s investorem o případných úpravách projektu, i když zatím nechtěli předjímat, s jakými požadavky do jednání vstoupí. Otázkou se jako předseda příslušné komise bude zabývat i architekt a urbanista Tomáš Vích, který zasedne v zastupitelstvu za Piráty. Koalice by chtěla do diskusí o finální podobě území zapojit i obyvatele. Investor v říjnu uspořádal veřejnou konzultaci, při které mohli lidé k projektu sdělit svoje názory.

Nová koalice dnes také představila svoje programové priority a složení rady. Chtěla by se zaměřit například na zlepšení fungování úřadu směrem k občanům, vylidňování centra, problémy s veřejným pořádkem a negativními vlivy turistického ruchu, péči o seniory, rozvoj kultury ve spolupráci se spolky, podporu malých obchodů v ulicích centra nebo zklidnění automobilové dopravy. Koaliční smlouvu chtějí strany podepsat až těsně před ustavujícím zastupitelstvem, které se bude konat v pondělí 19. listopadu.

Projekt Penty u Masarykova nádraží vychází z návrhu architektonického ateliéru Jakuba Ciglera, Studio Zaha Hadid Architects je koncepčním architektem. Budova podle návrhu Hadidové má fasádou připomínat koleje, které symbolicky skončí přechodem ve strukturu připomínající zlatou věž. Britská architektka iráckého původu byla první ženou, která získala nejprestižnější světové ocenění pro architekty – Pritzkerovu cenu. Zemřela v březnu roku 2016 v USA.

Volby v první městské části vyhrála Praha 1 Sobě s 21,3 procenta hlasů, získala šest mandátů. Druhá byla ODS se 17,9 procenta a pěti křesly a třetí Piráti s 15,6 procenta hlasů a čtyřmi mandáty. TOP 09, která dosud vládla společně s ODS a ČSSD, obhajovala sedm křesel včetně postu starosty, získala ale jen tři mandáty. Do zastupitelstva se dostalo ještě ANO se dvěma křesly.

Související články:
Do obnovy Masarykova nádraží se může zapojit veřejnost  10.10.2018
Nadchod nad Masarykovým nádražím  10.8.2017
Central Bussines District bude postaven podle návrhu Zahy Hadid  6.5.2016
Pozemky u Masarykova nádraží koupí Penta  11.1.2016
Praha schválila změnu umožňující přestavbu Masarykova nádraží  21.6.2013
Radní schválili změnu umožňující přestavbu Masarykova nádraží  27.2.2013
Změna, která se týká Masarykova nádraží, by mohla být do léta  19.3.2012
Praze 1 se nelíbí změny, jež umožní přestavbu Masarykova nádraží  15.3.2012
Pražané mohou dávat připomínky k přestavbě Masarykova nádraží 12.3.2012
Naděje pro pražské nádražní brownfields? 13.3.2012
Přednášky předních evropských urbanistů 2.3.2012
Projekt Pražská nádraží ne/využitá ukáže, jak díky železničním budovám oživit celé městské čtvrti 1.3.2012
ČD otevřely zrekonstruovanou dvoranu Masarykova nádraží 5.12.2011
V okolí Masarykova nádraží by neměla chybět zeleň, obchody a relaxační zóna 21.7.2011
Výstava: Budoucnost území kolem Masarykova nádraží 1.6.2011
Začíná oprava dvorany pražského Masarykova nádraží, hala se uzavře 1.12.2010
Masarykovo nádraží dráhy zřejmě opraví za vlastní peníze 4.12.2009


Komentáře

  1. Čtenář Stavbawebu says:

    Chtěla bych vidět tu |podporu malých obchodů v ulicích centra nebo zklidnění automobilové dopravy|, když bez dopravy žádné obchody nemohou fungovat. Obchody v centru mizí nejen kvůli cenám nájmů, ale právě i kvůli dopravním problémům se zásobováním nebo odvážením nákupů.
    A pokud jde o úpravu projektu podle koncepce Zahy Hadid, tak ať od toho radši dají ruce pryč. Buď ať berou, nebo ne. Ale těžko budou hledat něco jiného na této úrovni.
    Proč se musí každé nové zastupitelstvo zviditelňovat popíráním toho, co udělali jejich předchůdci?

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*